مسئول تیم جراحی مزبور به خبرنگار ایرنا گفت: این عمل جراحی با استفاده از هیپنوتیزم برای نخستین بار در جهان بر روی پلک یک زن 54 ساله بدون بی حسی موضعی، بیهوشی و داروهای آرام بخش انجام شد.
دکتر مهدی فتحی افزود: بر اساس مستندات موجود در پایگاهها و منابع علمی تاکنون هیچ موردی از عمل بلفاروپلاستی بدون استفاده از داروی بی حسی یا بیهوشی و به وسیله هیپنوتیزم در دنیا انجام نشده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: افتادگی پلک عارضه ای است که اغلب در سنین بعد از میانسالی و هنگامی که بافت همبند چشم شل می شود، بیشتر در زنان بروز می یابد.
وی گفت: با استفاده از جراحی بلفاروپلاستی یا ترمیم افتادگی پلک، پلک برش داده شده و بافت چربی اضافی پلک برداشته شده و سپس لایه پایینی به لایه بالا دوخته می شود.
مدرس بین المللی هیپنوتیزم افزود: عمل بلفاروپلاستی در زمانی که بر اثر افتادگی پلک اختلال دید بیمار را موجب شود، جنبه درمانی داشته و در مواردی نیز جنبه زیبایی دارد.
وی اظهار کرد: در عمل ترمیم افتادگی پلک از جریان الکترونیک و کوتر برای جلوگیری از خونریزی و برش دادن بافت استفاه می شود لذا نیاز به بیهوشی یا بی حسی عمیق همراه با بی حسی موضعی است.
وی گفت: در این عمل جراحی با استفاده از هیپنوتیزم هیچ داروی بی حسی، بیهوشی و آرام بخش استفاده نشد و 2 متخصص بیهوشی ناظر آن بودند.
فتحی افزود: در این عمل جراحی که یک ساعت طول کشید، در تمام مراحل بیمار کاملا بیدار بود و با جراح حرف می زد و از طریق تصاویر ذهنی که به وسیله هیپنوتیزم ایجاد شده بود، خود را در حال قدم زدن در یک باغ و صحبت کردن با فرزندانش می دید و هیچ دردی احساس نمی کرد.
جراحی بلفاروپلاستی با استفاده از هیپنوتیزم با همکاری دکتر مهدی فتحی دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی اکبر صابر مقدم متخصص چشم و جراحی اکولوپلاستیک و استرابیسم و دکتر محمد غروی متخصص بیهوشی این دانشگاه انجام شد.
دکتر مهدی فتحی مدرس بین المللی هیپنوتیزم است که در سال 2017 عنوان پرنس هیپنوتیزم را توسط رئیس انجمن بین المللی هیپنوتیزم دریافت نمود.
وی که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است تاکنون بیش از 200 عمل جراحی و چندین عمل زایمان بی درد با استفاده از هیپنوتیزم انجام داده است.
هیپنوتیزم کاربرد وسیعی در درمان بیماریهای مختلف مانند اختلال شخصیتی، بدبینی، وسواس فکری، دندانپزشکی، انجام جراحی بدون بیهوشی و کاهش درد زایمان، جراحی های زنان، فتق شکمی، کیسه صفرا، درمانهای دندانی، کشیدن دندان، ترمیم رباط قدامی زانو و جراحی های ارتوپدی دارد.
انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران سال 1368 با مجوز وزارت کشور تأسیس شد و در سال 1380 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز فعالیت این انجمن را در حیطه امور پزشکی و روانشناسی تایید و پروانه فعالیت آن را صادر کرد.
این انجمن تنها نهاد قانونی است که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت در حیطه هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی را در ایران دریافت کرده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.