علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی با حضور رئیس جمهوری در مشهد به عملکرد دولت در اجرای مصوبات سفرهای پیشین رئیس جمهوری به این استان اشاره و بیان کرد: همزمان با سفر جاری دکتر روحانی، نمایشگاهی از عملکرد این استان در خصوص مصوبات سفر و همچنین عملکرد پارسال به عنوان سال نخست برنامه ششم توسعه برپا شده است.
وی به 260 هزار جوان بیکار در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: پارسال در راستای انجام تکلیف این استان برای تحقق اشتغال سالانه 123 هزار و 900 شغل در خراسان رضوی ایجاد شد و در این راستا با تدبیر رئیس جمهوری حمایت بخش خصوصی جلب شد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این استان ظرفیتهای بالایی دارد که در راس آن وجود جوانان، زنان و مردان توانمند، تحصیلکرده و کارآمد است. همچنین بازارهای خارجی پرمزیتی در اطراف خراسان رضوی وجود دارند که می توان با تبدیل مناطق ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس به منطقه آزاد، از ظرفیتهای این بازار به نحو شایسته تری بهره برد.
وی گفت: معادن، بخش کشاورزی و گردشگری از دیگر مزیتهای اقتصادی خراسان رضوی هستند که می توان با برنامه های منسجم و در سایه نظام، رهبر معظم انقلاب و همدلی از این ظرفیتها به نحو شایسته تری بهره گرفت.
رشیدیان در ادامه همچنین اظهار کرد: مشکلات موسسات مالی اعتباری به خراسان رضوی به ارث رسید. بخش بزرگی از مطالبات مردم از این موسسات بنا به تدبیر دولت پرداخت شده اما هنوز بخشی از مطالبات باقی مانده که امید است در زمان فعالیت همین دولت تسویه شوند.
وی مشکلات بخشهای زیربنایی و قرار گرفتن 60 درصد گستره خراسان رضوی را بر روی مناطق زلزله خیز از دیگر معضلات ذکر و بیان کرد: در طرح بازسازی بافتهای فرسوده شهری که در این دولت مورد توجه ویژه قرار گرفت 10 هزار واحد در بافت فرسوده مشهد و دو هزار واحد مسکن در بافتهای فرسوده شهرستانها خراسان رضوی در حال ساخت است.
استاندار خراسان رضوی به موفقیت این استان در کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق و شیوع مصرف مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: به برکت وجود امام رضا(ع) و وجود نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، امنیت خراسان رضوی به نحو شایسته ای تامین شده است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد با حمایت رئیس جمهوری و تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی بتوان مشکلات کم آبی را نیز حل کرد و اجرای پروژه های مربوط به رفع کم آبی، بازسازی ناوگان فرسوده شهری و بین شهری را به انجام رساند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.