سید کمال الدین حسینی روز پنجشنبه در حاشیه جشنواره فرهنگی شهرستان کلات طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هفته های فرهنگی کارکردهای مختلف دارد افزود: گردشگری و صنایع دستی کلید و حلقه وصل هفته های فرهنگی و اقتصاد شهرستانهاست.
وی اظهار کرد: در این راستا دولت اقدامات خوبی انجام داده و تسهیلات بانکی با کارمزد 6 درصد پیش بینی شده و هم اکنون بیش از 20 اقامتگاه بومگردی در شهرستانهای خراسان رضوی راه اندازی شده است.
وی بر ضرورت تقویت اقتصاد روستا ها بر مبنای توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد و گفت: تقویت اقتصاد پایدار روستاها می تواند مهاجرت به شهرها را کاهش داده و به ماندگاری مسافران کمک کند.
حسینی افزود: اولین کارکرد هفته های فرهنگی تقویت همبستگی اقوام بومی و محلی و ماندگاری آئین ها و آداب و رسوم آنهاست.
وی اظهار کرد: همچنین برنامه های هفته های فرهنگی اعتماد به نفس اقوام بومی و حس تعلق به محل را افزایش می دهد و به عدم مهاجرت از روستاها و شهرستان ها کمک می کند.
وی گفت: با برگزاری هفته های فرهنگی توان و ظرفیت شهرستان ها معرفی شده و اقتصاد شهرستان ها پویا می شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در صدد هستیم با رعایت موازین اسلامی و اصول اخلاقی، دینی و ملی، نشاط اجتماعی را تقویت کنیم تا احساس هویت ملی ایرانی در کنار اقوام مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هفته فرهنگی کلات از سه شنبه هفته جاری آغاز شده است، اظهار کرد: بعد از پایان هفته فرهنگی کلات، هفته فرهنگی شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) آغاز می شود و بعد از ماه رمضان نیز هفته فرهنگی دیگر شهرستان ها برگزار خواهد شد.
وی گفت: در مراسم پایانی هفته های فرهنگی، غرفه های برتر شهرستان ها معرفی خواهد شد و از شهرستان هایی که هفته های فرهنگی خوبی برگزار کردند قدردانی خواهد شد.
حسینی افزود: یکی دیگر از کارکردهای جشنواره های فرهنگی، تقویت و حمایت از کالای ایرانی است و این جشنواره ها می تواند موجب آشنایی مردم با تولیدات صنایع دستی و کالاهای تولیدی شهرستان ها شود و بخشی از برنامه های هفته های فرهنگی ارائه تولیدات و محصولات شهرستان ها خواهد بود.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.