محمد سنجری روز دوشنبه در 'همایش نسل ایمن و سالم با بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و مقابله با کار کودکان' در مشهد افزود: مدرک تحصیلی 68 درصد این افراد پایین تر از دیپلم است لذا باید در بخش آموزش نیروی جوان فعالیت بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: پارسال 25 هزار مورد بازرسی توسط 54 بازرس از 100 هزار بنگاه اقتصادی در خراسان رضوی انجام شد. همچنین در دوره های آموزش ایمنی برای 12 هزار و 500 نفر در 390 بنگاه اقتصادی برپا شد و در 180 بنگاه اقتصادی نیز بررسی عوامل فیزیکی و شیمیایی محیط کار و عوامل ایمنی صورت گرفت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: 429 نفر در کمیته های حفاظت مربوط به این اداره کل شرکت کردند و همین باعث کاهش 13 درصدی بروز حوادث ناشی از کار شد. پارسال 899 مورد حادثه کار در خراسان رضوی رخ داد که 96 درصد آن برای مردان و چهار درصد برای زنان بود و در مجموع 911 نفر آسیب دیدند.
وی افزود: 50 حادثه ناشی از کار پاسال در خراسان رضوی منجر به فوت شد. پس از سوانح رانندگی بیشترین حوادث منجر به فوت در این استان مربوط به حوادث ناشی از کار است. در مجموع پنج درصد حوادث ناشی از کار در سال گذشته منجر به فوت، سه درصد منجر به قطع عضو و بقیه منجر به شکستگی و جراحات شده است.
سنجری ادامه داد: 51 درصد حوادث در حوزه اقتصادی و 46 درصد حوادث منجر به فوت ناشی از محیط کار مربوط به صنعت ساختمان است. 35 درصد علل وقوع حوادث در صنعت ساختمان هم مربوط به سقوط از ارتفاع است در حالی که با آموزش کارگر، دادن ابزار کار به ویژه کمربند ایمنی از سوی کارفرما به کارگر این حوادث کاهش می یابند.
وی گفت: 80 درصد حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی مربوط به سهل انگاری است که از کارگر و یا از کارفرما نشات می گیرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ظرف دو سال اخیر تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران در دستور کار اداره کل قرار گرفته و در این چارچوب به 300 پیمانکار گواهی تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران اعطا شده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.