به گزارش ایرنا، محمدرضا مزینی روز دوشنبه در آیین بیست و سومین همایش منطقه ای علمی تخصصی ایمنی در تربت حیدریه و همزمان با سالروز صنعت برق افزود: دخالت افراد فاقد صلاحیت در سرویس برقی لوازم خانگی که شامل تخلیه آب کولرها در تابستان و در مناطق روستایی است و نیز بالا رفتن از پایه های 12 متری که شامل وصل خودسرانه کات اوت، گرفتن کبوتر، صعود کودکان بدلیل اگاهی نداشتن از خطر می باشد از دیگر عوامل بروز این مخاطرات است.
چند سالی است که به صورت سنتی، دست اندرکاران صنعت حساس و زیربنایی برق کشور، 10 اردیبهشت ماه را که از قضا یک روز قبل از روز جهانی کارگر نیز هست، به عنوان روز ملی صنعت برق نام نهاده و به همین مناسبت نیز مراسم و همایش‌های مختلفی برگزار می‌کنند تا بار دیگر توان، استعداد، خلاقیت، تلاش و ایثار همه مدیران عالی، پایه‌ای و میانی، کارشناسان، کارگران، مهندسان، صنعتگران و همه کارکنان صنعت برق کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: با این حال پارسال در اثر حوادث ناشی از تخلیه الکتریکی (آرک)، سقوط از ارتفاع، برخورد با اجسام، سوانح رانندگی و برق گرفتگی تنها 12 نفر دچار حادثه شدند که هشت نفرشان از پیمانکاران بودند.
مزینی با بیان اینکه هدف ما به صفر رساندن چنین حوادثی است، گفت: در این راستا و به منظور تحقق سیاست های جدید شرکت توانیر بدنبال استقرار سیستم مدیریت (HSE) اداره بهداشت فردی، ایمنی و محیط زیست هستیم.
وی افزود: بر این اساس بازنگری فرایندهای شرکت با رویکرد ایمنی، سلامت و محیط زیست، توجه ویژه به گروه های اجرایی و نظارت بر عملکرد ایشان توسط مدیران عامل شرکتهای پیمانکاری، اصلاح و بهبود مفاد قراردادها با رویکرد جامع الشمول بودن کلیه الزامات قانونی فی مابین، بهبود وضعیت ناوگان خودروهای عملیاتی و بهبود وضعیت فرهنگ ایمنی عمومی و مردم را با جدیت دنبال می کنیم.
مزینی اظهار کرد: برای تبیین این سیاست به مردم، کارکنان و پیمانکاران امروز بزرگترین همایش ایمنی کشور به استعداد بالغ بر هزار و 500 نفر و به طور همزمان در 9 منطقه خراسان رضوی شامل سبزوار، قوچان، تربت جام، تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، تایباد، چناران و نیشابور در حال برگزاری است که هر کدام یک از این شهرستان ها چند شهرستان اقماری را تحت پوشش قرار داده اند و بر این اساس در تربت حیدریه کارکنان و پیمانکاران شرکت برق شهرستان های زاوه، مه ولات و رشتخوار نیز حضور دارند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ترتب حیدریه نیز گفت: گسترش روز افزون شبکه های توزیع برق و پیچیده تر شدن کار، تجهیزات شبکه ها، به روز آوری دانش و مهارت های متخصصان و استفاده کنندگان از این تجهیزات و کاربران آن ضرورت برگزاری چنین همایش هایی است.
احمدعلی موهبتی افزود: همایش های ایمنی در صنعت برق می تواند گم مهمی در راستای کاهش حوادث و فرهنگ سازی برای افزایش سطح ایمنی کاربران این صنعت باشد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.