چودهری عبدالغفور که به مشهد سفر کرده است روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: کشورهای پاکستان، ایران، آذربایجان، هند و سایر کشورهای اسلامی در خاورمیانه تمایل زیادی به داشتن صنعت گردشگری قدرتمند دارند لذا باید این روابط گسترش یابد.
وی ادامه داد: پاکستان کشوری امن و بسیار زیبا است که متاسفانه ظرفیتها و جاذبه های گردشگری آن به دلیل مشکلات امنیتی در گذشته، ناشناخته مانده است. اگر ایرانیان حاضر به سرمایه گذاری در بخشهای مختلف پاکستان باشند تضمین می دهم در مدت یک فصل سرمایه دار ایرانی سود لازم را از سرمایه گذاری خود بدست آورد زیرا پاکستان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد.
او گفت: در این صورت سرمایه گذاران پاکستانی نیز به ایران خواهند آمد و توسعه سرمایه گذاریها بین دو کشور باعث تسهیل ارتباطات مالی، بانکی و بهبود روابط اقتصادی می شود.
مدیرعامل سازمان توسعه توریسم پاکستان افزود: پارسال هیات ایرانی به پاکستان سفری داشت که طی آن پیشنویس تفاهمنامه ای برای توسعه روابط زیارتی گردشگری بین دو کشور تنظیم و کمیته ای مشترک برای پیگیری آن تشکیل شد. سفر من و دیگر مقامات پاکستانی به ایران برای بررسی موارد ذکر شده در این تفاهمنامه، بررسی مشکلات زائران پاکستانی در مشهد و جمع بندی ظرفیتها و چالشهای گردشگری و زیارت بوده است.
وی ادامه داد: در سفر بعدی هیات ایرانی به اسلام آباد بعد از عید فطر امسال این تفاهمنامه به امضا طرفین می رسد و با اجرای آن خیلی از موارد مربوط به ارتباطات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور بهبود می یابد.
عبدالغفور گفت: هم اینک دو پرواز مستقیم بین مشهد و پاکستان وجود دارد که این پروازها قابل افزایش است. همچنین درصدد هستیم خط ریلی بین لاهور و مشهد بازسازی و گشایش یابد تا سفرهای زائران پاکستانی را آسان کند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به وجود مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد برنامه ریزی استان بر این مهم استوار شد که ارتباطات متقابل با کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان ایران گسترش یابد و این برنامه ها را از کشورهای ترکیه، پاکستان و آذربایجان آغاز کردیم.
سید حمید موسوی افزود: در مذاکرات با هیات پاکستانی و مدیرعامل سازمان توسعه توریسم آن کشور در مشهد در خصوص ایجاد شرایط بهتر برای زائران پاکستانی، ارتباط بیشتر بین شرکتهای بخش خصوصی ایران و پاکستان، ارتباط بین بخشهای دولتی، توسعه خطوط ارتباط ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی بحث و بررسی شد تا شاهد حضور بیشتر زائران پاکستانی در مشهد باشیم.
وی ادامه داد: تسهیل در صدور روادید، انعقاد قرارداد بین شرکتهای حمل و نقل ایرانی و پاکستانی برای خدمات رسانی مشترک و ایجاد شرایط بهتر برای زائران پاکستانی، توسعه صنعت گردشگری از منظر فرهنگی، سلامت، ورزشی، علمی و بورسیه تحصیلی از دیگر محورهای این تفاهمنامه است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین شرکتهای حمل و نقل ایران و پاکستان قراردادهایی منعقد کردند که در سفر آتی هیات ایرانی به پاکستان بعد از ماه مبارک رمضان این قراردادها و سایر مفاد تفاهمنامه به امضا طرفین خواهد رسید.
وی افزود: از جمعیت 200 میلیون نفری پاکستان که بسیار علاقه مند به سفر به مشهد و ایران هستند سالانه 250 هزار نفر به ایران سفر می کنند که انعقاد این تفاهمنامه و اجرای آن تعداد مسافر را به چند برابر افزایش خواهد داد. در مقابل از شرکتها و فعالان گردشگری پاکستان درخواست شده جاذبه های گردشگری خود را به ایرانیان معرفی کنند تا آنها نیز به پاکستان سفر کرده و صنعت گردشگری دو کشور رونق گیرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.