سیدمحمدهادی ایازی، پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی هنر و سلامت در نیشابور به خبرنگار ایرنا گفت: استمرار طرح تحول سلامت به دلیل ایجاد رضایت در عموم افراد جامعه مورد تاکید رئیس جمهوری است و وزیر بهداشت نیز برای اجتماعی شدن سلامت، الکترونیکی کردن کلیه فرایندهای این حوزه را در دستور کار این وزارتخانه قرار داده اند.
وی تصریح کرد: ساز و کارهای لازم برای گسترش طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان فراهم شده تا با ارائه کد ملی هر فرد، کلیه اطلاعات مربوط به سلامت وی در اختیار پزشک قرار گیرد.
وی میزان نقش مدیران نظام سلامت در این حوزه را تنها 25 درصد عنوان و اظهار کرد: در حوزه اجتماعی شدن سلامت جلب مشارکت ساختارمند مردم در قالب کانون های سلامت و سازمان های مردم نهاد و ایجاد مشارکت بین بخشی بسیار مهم است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به همین خاطر دیگر دستگاهها باید در اقداماتی که صورت می دهند پیوست سلامت را مد نظر قرار دهند که در این چهارچوب تفاهم نامه های زیادی منعقد شده است.
ایازی بیان کرد: باید از ظرفیتهای جامعه فرهنگی و هنری در حوزه سلامت استفاده کنیم و اگرچه تاکنون اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته اما کافی نیست.
وی خاطرنشان کرد: حمایت های لازم برای ادامه طرح بیمه سلامت همگانی از سوی مجلس و دولت صورت می گیرد و بودجه حوزه بهداشت در بودجه سال 97 نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته و افزایش حقوق کارکنان هم بیش از این بوده است.
همایش هنر و سلامت امروز با پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب چهار پنل با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی منطقه نهم در نیشابور آغاز شد.
در این همایش دو روزه که در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور برگزار شده است 149 عنوان مقاله ارائه خواهد شد.
9869/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.