سردار قادر کریمی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: فروردین ماه افزون بر 80 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خارجی در این استان کشف شد.
وی ادامه داد: در طول پارسال نیز با انهدام 40 باند قاچاق هزار و 600 میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد که نسبت به مدت سال ماقبل هشت درصد رشد داشت.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: امسال که 'حمایت از کالای ایرانی' نام گرفته اقدامات و عملیات پلیسی برای تامین و برقراری نظم و امنیت شایسته در حمایت از تولیدکنندگان کالای ایرانی و مقابله با قاچاق کالا و ارز از اولویتهای پلیس در این استان است.
وی در ادامه بر ضرورت ارتقا اشرافیت اطلاعاتی نسبت به وضعیت موسسات مالی غیرمجاز و دفاتر کاریابی نیز تاکید و بیان کرد: تشدید مراقبتها با برنامه ریزی علمی و اقدام هوشمندانه به عنوان وظیفه اصلی در نیروی انتظامی مورد توجه است.
سردار کریمی ساماندهی و گسترش عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستانهای استان در امر مبارزه با قاچاق کالا، تشدید نظارتها و تحلیل وضعیت صرافیها و نظارت بر اماکن عمومی را از دیگر اولویتهای اساسی و مورد تاکید در ماموریت قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی برشمرد.
عمده کالاهای قاچاق طی پارسال از استانهای جنوبی و تهران به خراسان رضوی وارد شد. پوشاک، پارچه، اسباب بازی، لوازم آرایشی، مصنوعات طلا و نقره و سیگار به ترتیب بیشترین مقدار کالاهای قاچاق در این استان بوده اند.
خراسان رضوی 833 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان و پنج گمرک و چهار پایانه مرزی دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.