علی رسولیان، یکشنبه در نشست کارگروه سیاستگذاری و نرخ گذاری عرضه سوخت مرزی که با حضور برخی مدیران وزارتخانه های نفت و کشور برگزار شد، افزود: اجرای طرح عرضه سوخت مرزی، از سال گذشته برای مرزنشینانی که در شعاع 20 کیلومتری مرز ساکن هستند در استان های مرزی از جمله خراسان رضوی آغاز شد.
وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح در خراسان رضوی کمک به معیشت مرزنشینان و تامین سوخت مورد نیاز افغان ها و کامیون های ترانزیتی یا صادراتی خارجی بود که وارد بازارچه مرزی یا منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می شدند.
وی افزود: این سوخت با نرخ مشخص در اختیار کارگزاری قرار می گیرد که به نمایندگی از مرزنشینان آن را به صورت تزریق به باک خودرو به افغان ها یا صاحبان کامیون های صادراتی یا ترانزیتی خارجی داده و سود حاصل از این عرضه در اختیار خانوارهای مرزنشین قرار می گیرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از محل اجرای این طرح، 18 هزار و 848 خانوار مرزنشین استان در هفت مرحله، سود حاصل از عرضه سوخت را به میزان 660 هزار تومان برای هر خانوار در سال گذشته دریافت کردند که امسال پیشنهاد خراسان رضوی افزایش شمولیت خانوارهای این طرح به 52 هزار خانوار است.
رسولیان اظهار کرد: عرضه سوخت مرزی نه تنها باعث بهبود وضعیت معیشتی روستاییان و مهاجرت معکوس آنان شد بلکه قاچاق سوخت را نیز در خراسان رضوی کاهش داد زیرا وقتی سوخت مرزنشینان، بازرگانان و اتباع خارجی با قیمت مشخص و سالم تامین شود، دیگر رغبتی برای قاچاق آن باقی نمی ماند.
علی اصغر اصغری، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال 144 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه مرزی استان توزیع شد و قاچاق سوخت در استان نیز در مدت مذکور 6 درصد نسبت به سال 95 کاهش داشت.
شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی، شهرستان های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت جام، تایباد، درگز و سرخس را زیر پوشش دارد.
5132/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.