حمیدرضا مهدوی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری به سال حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب، با هم افزایی فعالان فرهنگی و هنری گناباد تلاش می شود در قالب تولیدات مختلف از جمله تولید فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان و برگزاری نمایشگاههای مختلف، اهمیت این امر برای مردم تبیین شود.
وی اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با همکاری سایر بخشها و آموزش و پرورش اقداماتی از کودکستانها تا مدارس در دست انجام دارد و در این زمینه کتابی با موضوعات هنری و فرهنگی برای آشنایی کودکان و دانش آموزان در دست تدوین است.
وی گفت: فرهنگ سازی نقش مهمی در تبیین مسائل اجتماعی گوناگون بین مردم دارد و بدون استفاده مناسب از ابزار فرهنگ و هنر این امر به خوبی در جامعه تبیین نمی شود.
مهدوی مقدم همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار فرهنگ و هنر برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی گناباد افزود: این اداره اقداماتی برای هم افزایی و بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای این بخش در دست اقدام دارد که از جمله آنها می توان به افزایش توجه هنرمندان به اقتصادی شدن مقوله هنر و استفاده از ظرفیتهای آن برای توسعه این بخش اشاره کرد.
وی اظهار کرد: باید انگیزه برای درآمد زایی فعالیتهای فرهنگی و هنری بین فعالان این بخش افزایش یابد و بستر توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری شهرستان هموار تر شود.
وی گفت: 'کتاب فیلم' حاوی روایت مستند و مصور از آثار تاریخی و آخرین وضعیت جاذبه های گردشگری گناباد از سال 1300 شمسی در دست تدوین است.
مهدوی مقدم افزود: نقوش برخی صنایع دستی گناباد مانند سفال با وجود قدمت و سنتی بودن آن از کیفیت لازم برخوردار نیستند و هنرمندان باید ضمن ارج گذاری و حفظ این نقوش با شیوه های نوین در افزایش جذابیت آنها بکوشند.
وی از فراخوان عمومی عکس برداری از نقوش آثار تاریخی و صنایع دستی گناباد برای نیل به این هدف در آینده نزدیک خبر داد.
شهرستان گناباد دارای 22 موسسه، انجمن قرآن و عترت، فرهنگی و هنری و آموزشگاههای آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، 11 کانون آگهی و تبلیغات، 11 نشریه محلی و چاپخانه، چهار پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز، 2 شرکت سینمایی و 89 کانون فرهنگی و هنری مساجد است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.