مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از رشد ۴/۸۲ درصدی اقامت گردشگران در منطقه آزاد ماکو در نوروز امسال خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین فروزان گفت: در طول ایام نوروز ۹۷، از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین سالجاری تعداد ۳۰ هزار و ۱۷۷نفر در مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو ساکن بودند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، رشد ۴/۸۲ درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: اقامت گردشگران در منطقه آزاد ماکو علاوه بر هتل ها، مهمانپذیرها، کاشانه مهمان ها، شامل خوابگاه های ادارات، مدارس، اسکان چادری، کمپ های موقت و غیره نیز شامل میشود.
فروزان افزود:یشترین تعداد اقامت در طول ایام نوروز مربوط به مراکز اسکان و اقامت وابسته به آموزش و پرورش (مدارس و خانه معلم) با ۳۲/۵۴ درصد است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه گفت: با افتتاح مجتمع تجاری امید در ماکو، مرمت و احیای آثار تاریخی از جمله قلعه قبان ماکو و همچنین برگزاری جشن شب های نوروز در ایام تعطیلات شاهد رشد گردشگری و افزایش اقامت گردشگران در منطقه آزاد ماکو بودیم.
فروزان افزود: کاخ موزه باغچه جوق ماکو با حدود ۱۵ هزار نفر بازدید کننده در طول ایام نوروز بعد از مجموعه تخت سلیمان رتبه دوم بازدید را در بین مراکز تاریخی استان داشته است، همچنین، قلعه قبان نیز که از سال ۱۳۹۵ عملیات مرمت و احیا و منظر سازی آن در راستای پرونده ثبت منظر تاریخی، طبیعی منطقه آزاد ماکو آغاز شده است به طور متوسط روزانه حدود ۲۵۰ نفر بازدید کننده داشته است.
وی همچنین عنوان کرد:  در طول ایام نوروز ۹۷بیش از ۶۹ هزار نفر مسافر ایرانی از گمرکات منطقه برای سفر به کشورهای خارجی به ویژه ترکیه، خارج شده اند؛ این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۷۸/۷۹ درصد رشد نشان می دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.