محمود بنانژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام 'حمایت از کالای ایرانی' اشاره و بیان کرد: حمایت از تولیدات داخلی علاوه بر حمایت از سرمایه گذاریها، تولیدات و اشتغال داخلی موجب تقویت و رشد اقتصاد داخلی می شود.
وی افزود: البته حمایت از کالای ایرانی به این معنا نیست که مردم با هر شکل و قیمتی کالای داخلی و ایرانی را خریداری کنند بلکه کالای ایرانی باید آنقدر باکیفیت و قابل رقابت باشد که مردم انگیزه و رغبت خرید محصولات تولید داخل را داشته باشند. کیفیت باید بقدری باشد که در عین وجود کالای خارجی و برندهای خارجی مردم تمایل به خرید کالای ایرانی داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: در این راستا تولیدکنندگان باید اولویت را بر افزایش کیفیت، منطقی کردن قیمت و ایجاد رغبت خرید کالای ایرانی در مصرف کننده قرار دهند. هم اینک بسیاری از محصولات داخلی در زمینه پوشاک، کیف و کفش از کیفیت بالایی برخوردارند و حتی در مقایسه با برندهای خارجی کیفیت به مراتب بالاتری دارند که نیاز به معرفی و تبلیغ دارد.
وی گفت: نبود فروشگاهها و مغازه های پر زرق و برق برای عرضه تولیدات داخلی، ضعیف بودن تبلیغ و معرفی تولیدات به مردم و ضرورت افزایش کیفیت برای ماندگاری در ذهن مصرف کننده از مسائلی است که موجب شده کالای ایرانی به درجه ای از محبوبیت و شناخته شدن در میان مصرف کنندگان نرسد.
او افزود: در راستای حمایت از کالای ایرانی در قالب طرحی که از پارسال به منظور حمایت از کالای داخلی و ایرانی از سوی اصناف کشور در دستور کار قرار گرفت ایجاد و راه اندازی مجتمعهای فروشگاهی برای عرضه صرفا کالای ایرانی است. در این چارچوب برای فروشندگان و مغازه داران یک سری انگیزه ها و مشوقهایی را باید در نظر گرفت تا شاهد رونق چنین مجتمعهایی باشیم.
110 هزار واحد صنفی در کلانشهر مشهد پروانه کسب دارند و حدود هزار واحد نیز روند دریافت پروانه را طی می کنند.
1858/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.