حمید صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را 76 پی.اس.آی اعلام و بیان کرد: کاهش پدیده وارونگی(اینورژن) و بارندگی چند روز اخیر در بهبود نسبی هوا موثر بوده است.
وی افزود: استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی می تواند در جلوگیری از افزایش تخلیه آلاینده ها و آلودگی هوا تاثیر بسزایی داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: شهروندان مشهدی طی فروردین ماه امسال 10 روز هوای پاک، 17 روز هوای سالم و چهار روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشته اند.
روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
شهروندان مشهد پارسال 18 روز هوای پاک و 264 روز هوای سالم تنفس کردند و 78 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمام افراد داشتند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.