محمدرضا پهلوان نژاد، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 48 میلیارد و 380 میلیون ریال از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و روستایی و عشایری و 13 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات مشاغل خانگی تامین شده است.
وی تصریح کرد: مجموع سهمیه اشتغال شهرستان از محل این تسهیلات سه هزار و 993 نفر بود در حالی که با پیگیری انجام شده و افزایش تسهیلات چهار هزار و 150 متقاضی از مزایای آنها برخوردار شدند.
وی گفت: همچنین 430 میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح و توسعه شبکه های برق رسانی مناطق شهری و روستایی خواف در سال 1396 هزینه و با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار 80 کیلومتر خط انتقال آب روستایی اجرا و 2 حلقه چاه و سه ایستگاه پمپاژ در این مناطق حفر و تجهیز شد.
وی لایروبی و مرمت قنوات، لوله گذاری و ساخت کانال و اجرای سامانه های نوین آبیاری و بهسازی و آسفالت بیش از 40 کیلومتر محورهای اصلی و فرعی شهرستان خواف در مجموع با اعتبار 90 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات حوزه عمران و آبرسانی این شهرستان در سال گذشته برشمرد.
پهلوان نژاد گفت: همچنین با صرف 250 میلیارد ریال اعتبار 37 مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی رفاهی روستایی در خواف در همین مدت ساخته و تجهیز و سی تی اسکن بیمارستان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار خواف اعتبار هزینه شده پارسال برای اجرای طرحهای هادی روستایی، ساختمان دهیاری ها، بوستانها و سالن های ورزشی روستایی این شهرستان را 100 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 1.5 میلیارد ریال نیز برای توسعه شبکه تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت مناطق روستایی خواف هزینه شد.
مرکز شهرستان 140 هزار نفری خواف در 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
شهرستان خواف شامل چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و 96 روستا است و 65 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
خواف 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.