سرهنگ محمد حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشهد ظرفیت بسیار در تولید آثار هنری با مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی دارد به گونه ای که برخی از این هنرمندان به دلیل اثرگذاری آثارشان وجهه کشوری پیدا کرده اند.
وی اظهار کرد: در بخش مستند چندین هنرمند مشهدی به موفقیت هایی در عرصه های ملی و بین المللی دست یافته اند که 'تنها میان طالبان' اثر محسن اسلام زاده از آن جمله است.
وی گفت: تولید انیمیشن های تاثیرگذار در سطح بین المللی از جمله 'نبرد خلیج فارس' اثر فرهاد عظیما در مشهد انجام شد که انعکاس جهانی داشت.
سرهنگ حسین زاده افزود: هادی حاجتمند و فیلم 'اشنوگل' وی موید حضور هنرمندان انقلابی مشهد در حوزه فیلم های بلند است و همچنین هسته اولیه نهضت پوسترهای انقلاب اسلامی که هم اکنون در کشور فراگیر شده در مشهد شکل گرفت.
وی اظهار کرد: در حوزه شعر و ادبیات داستانی نیز آثار شاخص 'علی محمد مودب' و نثرهایی همچون 'جاده جنگ' و 'پاریس پاریس' از آثار 'منصور انوری' و 'سعید تشکری' خودنمایی می کند.
وی گفت: به دلیل تمرکز حمایتهای مادی و معنوی در پایتخت با مهاجرت هنرمندان به این شهر برای استفاده از این امکانات مواجه هستیم اما خراسان رضوی از جایگاه برتر در کشور و پیشتازی در حوزه هنر متعهد و انقلابی برخوردار است.
معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: اگر به هنرمندان نسل سوم انقلاب میدان داده شود اثر گذاری و تولید بهتری از نسل قبل خواهند داشت.
وی افزود: هنرمندان انقلابی با برخی مشکلات اقتصادی در تولید آثار مواجه هستند و از طرفی تعهد آنان به هنر متعهد و اخلاق محور به نوعی آنان را در ساخت آثار هنری محدود کرده است.
وی با اشاره به برگزاری چندین نمایشگاه آثار گرافیکی توسط این نهاد اظهار کرد: در بخش حمایت پیش از تولید نیز طی چهار ماه گذشته از چهار اثر رمان و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حمایت کرده ایم و در برپایی 150 تئاتر خیابانی در قالب جشنواره 'چله نمایش' با سازمان تبلیغات مشارکت داشته ایم.
20 فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.