رئیس فدراسیون کبدی معتقد است آذربایجان شرقی از استان‌های مستعد برای توسعه کبدی است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،‌ عباس اورسجی در بازدید از اردوی تیم ملی سرکل کبدی ایران در شهرستان اهر گفت: در رشته سرکل کبدی، آذربایجان شرقی یکی از استان‌های فعال و پیشرو در این رشته است که جمع قابل توجهی از اعضای تیم ملی مربوط این استان است و استان‌های خراسان، اصفهان و کرمانشاه از دیگر استان‌های مستعد این رشته هستند.

وی افزود: در تقویم ورزشی سال 97 برنامه ریزی کرده‌ایم این ورزش را به استان‌های مختلف تعمیم دهیم که در این راستا تلاش‌مان برای افزایش استان‌های فعال در این ورزش به بیش از 15 استان است.

وی کبدی را از ورزش‌های مهم بومی و محلی کشورمان برشمرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده کشورهای همسایه نیز رغبت بیشتری به این رشته داشته و هم اکنون در ۳۰ کشور این رشته فعال است.

اورسجی افزود: حمایت از قهرمانان ورزشی این رشته اولویت کاری فدراسیون بوده و تلاش خواهد شد با حمایت مادی و معنوی دغدغه قهرمانان این ورزش را کاهش دهیم .

سرمربی تیم ملی سرکل کبدی ایران نیز از برگزاری سه اردوی آمادگی برای شرکت در‌ مسابقات جهانی ملبورن استرالیا خبر داد.

«مجید بهرامی» گفت: در جهت آمادگی بیشتر تیم، اولین اردوی آمادگی خود را از بیستم اسفندماه با حضور 24 نفر از ورزشکاران سرکل کبدی در شهرستان اهر آغاز کرده و تا بیست و هشتم اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: دومین اردوی این تیم از چهارم تا سیزدهم فروردین در تبریز برگزار می‌شود که از ورزشکاران  فعال در‌ این اردو، 14 نفر  برای شرکت در آخرین اردوی تیم ملی در تهران انتخاب می‌شوند.

بهرامی خاطرنشان کرد  این تیم با 12 ورزشکار سرکل کبدی به مسابقات قهرمان جهانی استرالیا که در 28 فروردین ماه برگزار می‌شود، اعزام خواهد شد.

سرمربی تیم ملی سرکل کبدی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه تیم  به تازگی از مسابقات آسیایی بازگشته و در آمادگی کامل به سر می‌برد، امیدواریم با تداوم تمرین‌ها این آمادگی بیشتر شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.