علیرضا رشیدیان عصر یکشنبه در مراسم قدردانی از دست اندرکاران 'جشنواره خانه بهار مشهد' افزود: نوروز امسال 14 میلیون و 800 هزار زائر و مسافر وارد خراسان رضوی شدند اما حضور مسافران در مراکز دولتی و مدارس نسبت به سالهای قبل کاهش یافت و همین امرعاملی بود تا از ظرفیتهای اقامتگاههای ایجاد شده در مشهد استفاده و 90 درصد گنجایش هتلها تکمیل شود.
وی ادامه داد: همچنین نوروز امسال به همت شهرداری مشهد، نهادها و دستگاههای ذیربط خدمات متفاوتتری نسبت به سالهای گذشته ارائه شد و مدیریت شهری اقدامات مختلفی برای آماده سازی شهر در آستانه بهار انجام داد و امسال تلاش مضاعفی در حوزه زیباسازی مشهد صورت گرفت.
استاندار خراسان رضوی گفت: وجود بارگاه منور امام رضا(ع) همراه با رافت و آرامش است و زائران در این حرم آرامش می گیرند. شهرداری و شورای شهر مشهد با ادامه روند کنونی فعالیتشان شهری توام با آرامش و نشاط برای شهروندان فراهم کنند.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: اگر در مشهد مسئولان همدل و همصدا شوند اتفاقات خوبی می افتد.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: شهری که می تواند در یک بازه زمانی به سه برابر جمعیت ثابت خود خدمت رسانی کند از ظرفیتهای بالایی برخوردار است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت: با فعالیتهای صورت گرفته در خانه بهار و فعالیتهای استقبال از بهار مدیریت شهری بازسازی امید را در شهر مشهد آغاز کرد.
محمدرضا حیدری افزود: در شرایطی که پیامها و سخنان ناامید کننده به وفور در جامعه پراکنده می شود تحقق این امر نکته بسیار مهمی است و برای توسعه و پیشرفت باید امید و اعتماد به جامعه برگردانده شود. توسعه نشاط و شادابی در جامعه از اولویتهای شورای پنجم و مدیریت شهری مشهد است و می کوشیم این اقدامات تداوم داشته باشد.
قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: امسال اقدامات استقبال از بهار 97 با رویکردی متفاوت نسبت به سالهای قبل انجام شد.
خلیل الله کاظمی افزود: طی فراخوانی در هشت محور نظرات و آثار هنرمندان برای استقبال از بهار 97 در قالب جشنواره خانه بهار جمع آوری شد و در آستانه بهار امسال با همدلی و همکاری منسجم، شهر در تمام حوزه ها نظیر فضای سبز، المانها و حمل و نقل وضعیت مناسبی به خود گرفت و شرایط متفاوتی برایش رقم زده شد.
وی به ثبت 108 هزار نفرشب اسکان مسافر در بوستان غدیر مشهد در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: 137 هزار نفر نیز از جشنواره خیابانی غذای مشهد بازدید کردند.
در پایان این مراسم از دست اندرکاران جشنواره خانه بهار با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر قدردانی شد.
همچنین استاندار خراسان رضوی با اهدای لوحی از قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد و محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر تقدیر نمود.
1922/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.