محمد ابراهیم افشاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشفیات مزبور نسبت به سال 95 از نظر ارزش ریالی 24 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: عمده کالاهای قاچاق طی سال گذشته از استان های جنوبی و استان تهران به خراسان رضوی وارد شد و پوشاک، پارچه، اسباب بازی، لوازم آرایشی، مصنوعات طلا و نقره و سیگار به ترتیب بیشترین مقدار کالاهای قاچاق را داشت.
وی گفت: با اجرای طرح ریجستری در مورد یکی از برندها گام بلندی در جهت کنترل قاچاق گوشی تلفن همراه انجام گرفت که به نظر می رسد با اجرای این طرح برای برند سامسونگ در اردیبهشت ماه امسال، قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور به صفر برسد.
افشاری افزود: پارسال به دلیل راه اندازی سامانه های متعدد، نظارت بر ورود کالای قاچاق بیشتر و بهتر از گذشته انجام شد بویژه با راه افتادن سامانه جامع گمرکی، پنجره واحد گمرکی، صدور اظهارنامه های الکترونیکی و نصب دستگاه های پیشرفته در گمرک، کشف کالای قاچاق با سهولت بیشتری انجام گرفت.
وی اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور باید سالانه 10 درصد از حجم کالای قاچاق کاهش یابد که طی سالهای اخیر این میزان کاهش از برنامه فراتر رفته و به حدود 50 درصد رسیده است.
استان خراسان رضوی 833 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان و پنج گمرک و چهار پایانه مرزی دارد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.