حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: نبود یک مجموعه قاطع معتقد به مردم و کارآیی نظام جمهوری اسلامی ایران که فساد اقتصادی، اجتماعی و اداری را ریشه کن کند و تبعیض را از بین ببرد علت اصلی عقب ماندگی کشور در حل مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با فساد و تبعیض است.
وی ادامه داد: این مجموعه باید طبقه محروم و مستضعف جامعه را مورد توجه قرار دهد، خودساخته و گرهگشا باشد و آستین همت را برای گشودن مشکلات مردم بالا بزند.
خطیب جمعه مشهد گفت: یک جناح در کشور، دیگری را آمریکایی و جناح دیگر گروه مقابلش را مرتجع خطاب می کند اما هرگز ننشسته اند مجموعه ای از کل ملت را انتخاب کنند و به او میدان دهند که مشکل معیشت مردم و فساد و تبعیض حل شود.
وی افزود: پس از دولتی که مقام معظم رهبری ریاست جمهوری آن را بر عهده داشتند دولتهای دیگر نیز کار کرده اند کسی نمی گوید که کاری انجام نشده است. بطور مثال در مسائل علمی، تامین امنیت کشور، سیاست خارجی، مواجهه با دشمن و به روز نگاه داشتن صنایع نظامی رشد کرده ایم اما در حل مشکلات معیشتی مردم، گسترش عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض همچنان عقب هستیم.
حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: این در حالی است که ملت دارای کشوری با چند میلیون دانش آموخته دانشگاهی، 80 میلیون نفر جمعیت، منابع طبیعی فراوان و سرزمین گسترده است. این ملت در طول 40 سال گذشته از دو رهبری برخوردار بوده که بعد از حضرات معصومین(ع) مثل و مانندی در دنیا نداشته اند و نیز قانون اساسی و نظامی حکومتی دارد که مبتنی بر ولایت فقیه و مردمسالاری است و با وجود این امکانات نباید مشکلات معیشتی و اقتصادی در این حد داشته باشد و فساد و تبعیض در آن مشاهده شود.
وی گفت: در طول این چند دهه نیز مقام معظم رهبری بر روی چند اصل ثابت تاکید داشته اند که نخستین آنها این است که خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تمام شدنی نیست و اشتباه است که فکر کنیم با مذاکره با آمریکا می شود مشکلات را حل کرد.
امام جمعه موقت مشهد افزود: آمریکا و انگلیس بدانند انقلاب اسلامی با این مردم، رهبری، جوانان و استعدادهای طبیعی به یک کشور پیشرفته با 150 میلیون نفر جمعیت تبدیل خواهد شد و کما فی السابق آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.