دکتر رضا وفایی نژاد، چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با توجه به حضور انبوه جمعیت در حرم مطهر رضوی، با هدف امدادرسانی به مردم در صورت بروز حوادث احتمالی، همزمان با سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب صورت می گیرد.
وی با اشاره به طرح امداد نوروزی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی واحدهای زیر پوشش این مدیریت از 25 اسفندماه سال 96 تا 15 فروردین امسال در آمادگی کامل هستند.
وی بیان کرد: 71 پایگاه اورژانس 115 شهری و 97 پایگاه جاده ای به همراه 180 دستگاه آمبولانس و یک هزار نیرو در تمامی حوزه های زیر پوشش دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی استان خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی فعال هستند.
وی آمادگی کامل پایگاههای شهری و جاده ای، آماده باش اتوبوس آمبولانس های اورژانس 115، راه اندازی ایستگاه های سلامت در مبادی ورودی و خروجی، افزایش اپراتورهای 115 برای ارتقای توان پاسخگویی و تشکیل تیم های نظارت بر عملکرد پایگاههای اورژانس 115 را از جمله اقدامات در این ایام عنوان کرد.
وفایی نژاد گفت: ‌بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این ایام تمامی اورژانس های بیمارستانی، اتاق های عمل و ستاد هدایت درمان دانشگاه به صورت 24 ساعته برای هدایت احتمالی بیماران فعال است .
سخنرانی رهبر معظم انقلاب ساعت 15 امروز در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 75 درصد از جمعیت 6.5 میلیونی استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و بقیه جمعیت استان زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور قرار دارند.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.