به گزارش ایرنا رئیس مجمع خیرین سلامت تربت جام در این آیین گفت: ساختمان پایگاه اهدای خون تربت جام درزمین به مساحت۶۵۰ متر و زیربنای۸۰۰ مترمربع در 2 طبقه ساخته شده که برای راه اندازی مرحله نخست آن 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
محمود جامی ظرفیت کنونی این مرکز را 60 واحد خون گیری عنوان و بیان کرد: با راه اندازی کامل این پایگاه، تربت جام مراکز درمانی شرق خراسان رضوی را زیر پوشش فرآورده های خونی قرار می دهد و دیگر نیازی به تامین خون از مرکز استان نیست.
معاون مرکز مشارکت های مردمی خیران سلامت کشور نیز در آیین گفت: ساخت این مرکز با همت خیران و نیکوکاران تربت جامی در مدت یکسال انجام و به بهره برداری رسید که می تواند نقش مهمی در تولید خون و فراورده های خونی منطقه داشته باشد.
سیدمحمد طباطبایی افزود: توقع از خیرین سلامت و مسئولان شهرستان این است که با وحدتی که دارند این منطقه را به قطب درمانی و اقتصادی سلامت تبدیل کنند و از ظرفیت های شهرهای مجاور و گردشگری سلامت غفلت نکنند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: تا قبل از سال 53 خون مورد نیاز کشور توسط شرکت های خصوصی تامین می شد، مساله اهدای خون مطرح نبود و مافیای خون حضور فعال و چشمگیری داشت، اما پس از انقلاب اسلامی اقبال مردم ایران به اهدای خون، رتبه نخست جهانی را برای ما به ارمغان آورد.
سیدحمیدرضا اسلامی افزود: تربت جام به عنوان دارنده سومین تمرکز جمعیتی استان، علاقه مندان فراوانی به اهدای خون دارد و نبود پایگاه اهدای خون در این شهرستان معضلی بود که با تلاش مجمع خیرین کمتر از یکسال برطرف شود.
وی با اشاره به اهمیت روزافزون استفاده از فرآورده های خونی بیان کرد: امروز با به کارگیری دانش های نوین مانند پلاسما و سلول های بنیادین، بسیاری از بیماران سخت درمان از مرگ حتمی نجات پیدا می کنند که نشان می دهد اهمیت خون در برنامه های پزشکی در چه مرتبه ای است.
فرماندار تربت جام نیز گفت: با ساخت پایگاه اهدای خون تربت جام، نیکوکاران سلامت شهرستان یکی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه را محقق کردند.
علی رستمی افزود: سومین شهرستان بزرگ استان خراسان رضوی نیاز مبرمی به وجود چنین مرکزی داشت که امید است با فعال شدن این مرکز درمانی، زمینه پذیرش بیماران داخلی و خارجی در این شهرستان مرزی فراهم شود.
شهرستان 280 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری مشهد با کشور افغانستان هم مرز است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.