به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سه شنبه شب در آیین تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: حضور میلیونی زائران و مجاوران در هنگام تحویل سال به آن معناست که سال آینده و سبک زندگی آتی خود را با سیره رضوی رقم خواهند زد.
وی بیان کرد: این حضور بیانگر آغاز تحولی در وجود انسان است که با اراده و اختیار خود در محضر ولی خدا حضرت امام رضا (ع) به وجود می آید.
وی اظهار کرد: بهار طبیعت موجب شادمانی و مسرت برای همگان است و آنچه در طبیعت و زندگی انسان رخ می دهد شایسته سپاسگزاری از ایزد متعال است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان با اراده خود، می تواند کاری کند که زمین وجود او بر گرد خورشید ولایت بچرخد و نورانی و ملکوتی شود و در عرصه عبودیت، وجود خود را ارتقا دهد.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: ماه رجب، بهار عبادت و بندگی و بهار زیارت است تا زائر خود را در محضر وجود امام رضا (ع) از ظرفیتی برخوردار کند که او را به احسن حالات صعود دهد.
وی افزود: احسن حالات، اقامه نماز و ادای زکات و امر به خوبی ها و نهی از زشتی هاست و بهترین حالت عبودیت است، لذا زیارت برای ظرفیت سازی و ماه های رجب، شعبان و رمضان برای ظرفیت سازی عبد است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آستان قدس رضوی دانشگاهی بزرگ و معلم این دانشگاه، امام رضا (ع) است، درس این دانشگاه زیارت جامعه کبیره بوده که سراسر معنویت ساز و انسان ساز است.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: ظرفیت سازی انسان در زمان تحویل سال، در ماه های رجب و شعبان و رمضان برای آن است که بتواند در سال آتی در برابر فرازها و فرودهای زندگی تحمل داشته باشد، لذا زیارت و عبادت و نجوا با خدا و راز دل گویی با ائمه معصومین (ع) باعث پرورش روح و رشد معنویت در انسان می شود.
وی اظهار کرد: اولیای خدا کسانی هستند که در مقابل ناملایمات سر خم نمی کنند و قلب ما مانند ظرفی است که در پرتو زیارت ائمه، بزرگ می شود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز رمز موفقیت در مقابل شیاطین درون و برون، داشتن ظرفیتی است که به انسان تحمل و صبر، ایستادگی و مقاومت بدهد.
وی افزود: دشمن خواست در منطقه خاورمیانه بلوا ایجاد کند اما نتوانست زیرا ظرفیت بالای جوانان مومن و فرهیخته ما مانع از موفقیت دشمن شد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم بر حق شناسی انسان تاکید کرد و گفت: انسان باید در برابر خدا، پیامبران و امامان، والدین، علما، شهدا و دیگران حق شناس باشد و برای نعماتی که از آن برخوردار شده، شکرگزاری کند.
حجت الاسلام محسن قرائتی اظهار کرد: ملاک حق شناسی، دینداری است و باید در ابتدا خدا را شناخت و از پروردگار خواست توفیق معرفت را به انسان ارزانی دارد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.