ابوالفضل مکرمی فر، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته اسکان نوروزی، نظارت بر واحدهای اقامتی را به دو شکل محسوس و نامحسوس توسط 30 گروه نظارتی در محورهای خراسان رضوی اعمال می کند که 20 گروه از این تعداد در مشهد مستقر هستند.
دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 12 کمیته در قالب این ستاد گفت:
نوروز گذشته این ستاد مقام نخست کشور را در بحث خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به خود اختصاص داد و شهرستان‌های قوچان و بینالود (طرقبه_شاندیز) بهترین میزبانان استان شناخته شدند.
وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای جدید که از نوروز 96 آغاز شد جشن نوروزگاه بود که در سراسر استان از جمله گناباد، درگز، خواف، مشهد و تربت جام برگزار شد، تاکید کرد: امسال هم در قالب بازارچه ‌های صنایع دستی، سوغات زائر، جشنواره‌های عشایری، مراسم‌ آیینی، موسیقی مقامی، شاهنامه خوانی و غیره برای افزایش نشاط و شادابی زائران و گردشگران نوروزی ارائه می‌شود.
مکرمی فر، رویکرد جدید میراث فرهنگی در بحث طبیعت‌گردی و بوم‌گردی را توجه به روستاهای کمتر شناخته شده دانست و تاکید کرد: این اقدام در دستور کار قرار گرفته تا شاهد توسعه و رونق گردشگری روستایی باشیم و رویکرد سال جدید این مجموعه هم معرفی و توسعه این حوزه است.
استان خراسان رضوی دارای هزار و 700 تاسیسات گردشگری است که از این نظر عنوان نخست کشور را داراست.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.