احسان مهدوی روز دوشنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه از نمادهای نوروزی شهر مشهد افزود: این تعداد شامل 33 اثر نقاشی دیواری، 35 اثر تزئینات شهری، 15 اثر نمایش های خیابانی، 18 نماد هنری موقت، یک نماد هنری دائم و 11 اثر نورپردازی است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن حدود 10 نماد نیز از سال گذشته رنگ ‌آمیزی و به نمایش درآمد.
وی گفت: در مراسم پایانی این جشنواره که اردیبهشت ماه سال 97 برگزار می شود، تندیس بهترین اثر از نگاه مردم به هنرمندان اهدا خواهد شد.

* جشنواره هنر شهری مشهد دائمی می شود
معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد نیز گفت: در سال 1397 جشنواره هنر شهری در تمام ایام سال برگزار و آثار و نمادهای هنری فاخر و ارزشمند جانمایی و به نمایش گذاشته می شود.
هادی بختیاری افزود: با تغییر سیاست شهرداری مشهد در زمینه نمادهای نوروزی و جشنواره خانه بهار از این پس فراخوان آثار هنری فقط در ایام نزدیک بهار و برای مدت زمان کوتاه انجام نمی شود بلکه در تمام طول سال و در مناسبتهای مختلف فراخوانها انجام و آثار هنری فاخر، تولید و به نمایش گذاشته می شود.
وی اظهار کرد: در خلق آثار هنری دلالتهای فرهنگی، اجتماعی، زمان و مکان و پایداری موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
مشهد به عنوان شهر پیشتاز کشور در ساخت نمادهای نوروزی از سال 1387 هر سال با ساخت و نصب نماد های دائم و موقت به استقبال بهار و نوروز می رود.
نوروز سال 1396 حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر به مشهد سفر کردند و پیش بینی می شود این تعداد در نوروز 1397 به هشت میلیون و 500 هزار نفر برسد.
1922/7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.