به گزارش ایرنا آتشپاد حسن جعفری، یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با معرفی این پروژه ها به دادستانی مشهد، برای آنها اخطار پلمب صادر شد که به جز 47 پروژه در دست ساخت، مابقی مراحل ایمن سازی و رفع خطر را می گذرانند.
وی بیان کرد: همچنین 320 بازار در سطح شهر مشهد اخطار گرفته اند که کمتر از 20 بازار نسبت به ایمن سازی اقدام کرده اند.
جعفری خاطرنشان کرد: بازارهای مشهد اغلب قدیمی هستند که در گذشته روند قانونی دریافت تاییدیه های لازم را طی کرده اند ولی نسبت به شرایط روز ضوابط ایمنی را ندارند.
وی بیان کرد: بیش از 2 هزار خانه مسافر نیز در مشهد فعال است که از نظر ضوابط ایمنی مشکل دارند و الزام آنها به ایمن سازی، به صورت مرحله ای در دست انجام است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با بیان اینکه امسال در حوزه نظارتی بودجه و درآمد 90 میلیارد ریالی برای سازمان آتش نشانی پیش بینی شده بود که هم اکنون 100 درصد این رقم تحقق یافته و 60 درصد این مبلغ برای خرید تجهیزات و ماشین آلات و 40 درصد در حوزه جاری هزینه می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری نیز امسال 15 هزار و 190 بازدید پیشگیرانه از اماکن مختلف در سطح شهر انجام شده که نسبت به پارسال 47 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل سازمان اتش نشانی مشهد ادامه داد: در ماه های اخیر حوزه ایمن سازی شهری از سوی شهردار و دادستان به شهرداران مناطق واگذار شده و اقدامات مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.
جعفری ادامه داد: در مجموع امسال حدود 15 هزار و 500 عملیات آتش نشانی در سطح شهر انجام شده که حدود 43 درصد آتش سوزی و 57 درصد حادثه بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد فوتی های این تعداد آتش سوزی و حادثه 93 نفر بود، افزود: 818 نفر نیز در این حوادث مصدوم شدند و هشت هزار و 325 نفر نیز در این عملیات ها نجات یافته داشتیم.
آتشپاد جعفری بیان کرد: همچنین امسال 22 حادثه فرونشست زمین در شهر مشهد به عملیات انجامید و 72 مورد نیز حادثه گازگرفتگی داشتیم که در این عملیات ها هفت نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر نیز مصدوم شدند.
مدیرعامل آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 612 هزار تماس با سازمان آتش نشانی مشهد برقرار شد که 87 درصد این تماسها مزاحمت و یا غیرمرتبط بود، 3.6 درصد منجر به امدادرسانی عملیاتی و 10 درصد نیز مشاروه ای بود.
جعفری در خصوص تمهیدات چهارشنبه آخر امسال نیز گفت: به این مناسبت آتش نشانان این سازمان در 49 ایستگاه در حال آماده باش خواهند بود.
هزار و 300 آتش نشان در 49 ایستگاه در شهر مشهد خدمت می کنند.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.