حمید میر قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بازگشایی و ساماندهی رودخانه ارداک در بالادست سد ارداک به طول 21 کیلومتر انجام شده است افزود: پس از بازگشایی اراضی بستر رودخانه ها، برای تثبیت مالکیت دولت بر رودخانه ها ، مسیل ها و جلوگیری از تصرف در آن ها و پیشگیری از هرگونه زمین خواری سند مالکیت برای این اراضی به نام دولت و به نمایندگی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی درخواست می شود.
وی با بیان اینکه طول رودخانه های این استان 12هزار و 500 کیلومتر است، اظهار کرد: علاوه بر اخذ سند برای رودخانه ها و مسیل ها، نقشه های حد بستر و حریم رودخانه ها برای جانمایی در بانک اطلاعات کاداستر به منظور پیشگیری از صدور سند برای اشخاص به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال می شود.
وی گفت: تاکنون برای اراضی بستر رودخانه های استان در مجموع با مساحت هزار و 307 هکتار 42 فقره سند مالکیت به نام دولت و به نمایندگی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی صادر شده است.
میرقاسمی افزود: هر نوع تصرف در بستر و حریم رودخانه منوط به موافقت کتبی وزارت نیرو است و متخلفان طبق مقررات تعقیب و مجازات خواهند شد.
رودخانه ارداک در ۶۵ کیلومتری شمال غرب مشهد از ۱۰ کیلومتری جاده سنتو به طرف شهر توس کشیده شده و از پرآب ترین رودخانه اطراف مشهد به شمار می‌ رود.
دبی سالانه این رودخانه ۳۴ میلیون متر مکعب برآورد شده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.