سرهنگ حسین بیات مختاری روز چهارشنبه در همایش نوروزی همیاران پلیس افزود: این در حالی است که تلفات ناشی از تصادفات در این شهر طی 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: سالانه تعداد بسیاری از زائرانی که از نقاط مختلف کشور وارد مشهد می شوند از نیشابور عبور می کنند.
وی گفت: برای ایام نوروز 12 درصد به تعداد گشت های نیروی انتظامی نیشابور افزوده شده و سه ایستگاه نوروزی در بقعه قدمگاه رضوی، مجموعه امامزاده محروق، خیام، عطار، کمال الملک و فرهنگسرای سیمرغ راه اندازی شده است.
سرهنگ بیات مختاری افزود: در شب چهارشنبه سوری حدود 120 هزار انواع مواد محترقه در این شهرستان کشف و ضبط شد و سوانح این شب نسبت به پارسال افزایش داشت.
وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای آموزش هشت هزار نفر از اولیا و مربیان شهرستان نیشابور برای مبارزه با مواد مخدر فراهم شده است اظهار کرد: در این راستا 33 هزار دانش آموز به صورت چهره به چهره در مساجد و مراکز فرهنگی آموزش دیدند و چهار هزار دانش آموز از 82 مدرسه در اجرای طرح همیار پلیس با نیروی انتظامی همکاری دارند.
وی گفت: کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نیز نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما تعداد معتادان پرخطر افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی نیشابور افزود: کشفیات سرقتها در این شهرستان نیز طی سال جاری 25 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: حدود 50 درصد پرونده های تشکیل شده در حوزه جرایم اینترنتی در این شهرستان مربوط به جرایم مالی و اقتصادی مانند کلاهبرداری، برداشتهای غیرمجاز اینترنتی و بقیه در حوزه جرایم اجتماعی و اخلاقی بوده است.
وی گفت: بیش از نیمی از مجرمان جرایم مالی اینترنتی در نیشابور غیربومی هستند که بیشتر با وعده سفر به مناطق دیدنی و اهدای سکه طلا به اغفال طعمه های خود پرداخته اند.
سرهنگ بیات مختاری افزود: روند ارتکاب جرایم در فضای مجازی رو به افزایش است و میانگین‌ سنی مجرمان این حوزه 25 سال می باشد که ضعف آگاهی، اعتماد بیجا و طمع ورزی از مهمترین دلایل وقوع جرایم و کلاهبرداری در فضای مجازی است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1922/9869/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.