احمد برادران روز چهارشنبه در نشست دهیاران شهرستان سبزوار افزود: در طرح اشتغال فراگیر، اعتبارات روستایی این شهرستان نیز برای مرحله نخست 60 میلیارد ریال تصویب شده است.
وی با بیان اینکه از جمعیت 306 هزار نفری این شهرستان 247 هزار نفر شهری و مابقی ساکن روستاها هستند اظهار کرد: نگاه دولت دوازدهم به روستاها نگاه مولدی است به این معنا که در نظر دارد با برنامه ریزی، ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی روستاها را فعال کند.
وی گفت: با سیاست های دولت تدبیر و امید، بستر حفظ و ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس در مناطق روستایی شهرستان فراهم شده است.
برادران افزود: در حوزه مشاغل خرد و خود اشتغالی بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید و مشاغل خانگی نیز امسال 150 میلیارد ریال به شهرستان سبزوار پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: تعهد امسال این شهرستان اشتغال هفت هزار و 300 نفر است که تاکنون بیش از چهار هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی با اشاره به افزایش امکانات خدماتی و درمانی در سبزوار نسبت به سال ‌های گذشته گفت: با احداث بیمارستان حشمتیه بیش از 250 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌ های بیمارستانی این شهرستان افزوده‌ شده و همچنین برای 73 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.
فرماندار سبزوار افزود: هم اکنون بیش از 76 درصد جمعیت بخش محروم روداب این شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند و برای شبکه گذاری فیبر نوری در این بخش 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان 320 هزار نفری سبزوار با سه شهر و 190 روستا در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.