شهردار مشهد در این دیدار گفت: تبادلات فرهنگی و هنری می‌ تواند به عنوان عرصه ‌ای برای تعاملات بین مشهد و اسلوونی مورد توجه قرار گیرد لذا خوب است نخستین ارتباط مشهد با شهرهای کشور اسلوونی با ارتباطی هنری شروع شود.
شهرداری مشهد روز چهارشنبه به نقل از قاسم تقی زاده خامسی گزارش داد: اخیرا بزرگترین نگارخانه مشهد در عرصه میدان شهدای این شهر و نمایشگاهی با مشارکت بانوان هنرمند در هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. شهرداری مشهد آمادگی برپایی نگارخانه شهر و گالریهایی از این نوع را در اسلوونی دارد.
وی به وجود بناهای شاخص برخوردار از معماری ایرانی اسلامی در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: امیدواریم حس درونی گردشگران و زائران نسبت به هنر اسلامی با بازدید از این اماکن تقویت شود. حسی که در سایر شهرها و مکانها نمی ‌توان آن را درک و دریافت کرد.
شهردار مشهد افزود: با توجه به ارتباطات خوبی که بین مشهد و شهرهای اسلوونی وجود دارد باید از مشارکت سرمایه گذاران آن کشور نیز برای سرمایه ‌گذاری در پروژه‌های مختلف شهر مشهد بهره‌ برداری کرد.
'کریستینا رادی' سفیر اسلوونی در ایران و هیات همراه نیز طی این دیدار در خصوص تبادلات هنری، فرهنگی و سرمایه ‌گذاری در زمینه قطار شهری با شهردار مشهد مذاکره کردند. سفیراسلوونی که عصر سه شنبه نیز در دیدار با مسئولان اقتصادی خراسان رضوی از سرمایه گذاری کشورش در طرحهای مختلف استقبال نموده بود دیشب مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.
جمهوری اسلوونی کشوری در جنوب اروپای مرکزی با پایتختی لیوبلیانا است. این کشور با مساحت 20 هزار کیلومتر پیش از این بخشی از یوگسلاوی سابق بود. صادرات اسلونی ماشین‌ آلات و تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی و غذا است. جمعیت اسلوونی دو میلیون و 9 هزار و 245 نفر است.
1922/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.