علی رسولیان روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل امور وزارتی در وزارت بهداشت تاتارستان، در مشهد افزود: یک سال و نیم است که روابط بین تاتارستان و خراسان رضوی برقرار شده وهیات تجاری این استان بهمن پارسال به تاتارستان اعزام شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت استاندار خراسان رضوی سفری به کازان پایتخت تاتارستان داشت و رئیس آن جمهوری فدراسیون روسیه نیز به مشهد سفر کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نخستین نمایشگاه تولیدات ایرانی نیز توسط تولیدکنندگان این استان در تاتارستان برپا شد و امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی نمایشگاه محصولات تاتارستان نیز در مشهد برپا شود.وی افزود: یکی از صاحبان شرکتهای اقتصادی به نمایندگی از خراسان رضوی در تاتارستان دفتر راه اندازی کرده و خدماتی در حوزه فناوری و اپراتور تلفن همراه ارائه می دهد.
رسولیان به مراودات حوزه کشاورزی بین خراسان رضوی و تاتارستان هم اشاره و بیان کرد: کشاورزان خراسانی نیز در تاتارستان اقدام به اجاره زمین و انجام فعالیتهای کشت و زرع نموده و نخستین محموله نهاده های دامی و جو از تاتارستان به خراسان رضوی وارد شده است.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه گردشگری اخیرا رئیس آژانس گردشگری تاتارستان به مشهد سفر و با یکی از شرکتهای بخش خصوصی خراسان رضوی تفاهمنامه ای امضا کرد که منجر به راه اندازی پرواز مستقیم مشهد - کازان بعد از سال نو شمسی می شود لذا این مسیر هوایی پس از تعطیلات نوروز 1397 فعال می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون بین دو طرف تفاهمنامه های زیادی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه شهرداری امضا شده که در حال پیگیری تحقق آنها هستیم. در این میان تفاهمنامه های بخش پزشکی نیز پراهمیت هستند بطوری که مقدمات فعالیتهای مشترک در حوزه پزشکی بین طرفین به خوبی فراهم شده و توافقات اولیه بین وزارت بهداشت تاتارستان و و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.
وی افزود: خراسان رضوی حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت دارد و در کنار کشورهایی مانند ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان قرار گرفته که از سطح پزشکی بالایی برخوردار نیستند و علاقه دارند بیمارانشان توسط پزشکان مشهدی درمان شوند.
مدیرکل امور وزارتی در وزارت بهداشت تاتارستان نیز در این نشست گفت: اشتیاق پزشکان تاتارستانی برای همکاری با حوزه پزشکی مشهد فقط به سبب ساختمانها و تجهیزات زیبای درمانی این شهر نیست بلکه بیشتر به علت گشاده رویی و رفتار خوشایند مردم و پزشکان این منطقه است.
جاو آیزیتورف همچنین کازان را شهری مهم در روسیه توصیف و بیان کرد: کازان از این لحاظ شباهت زیادی به مشهد دارد لذا تلاش می کنیم از ظرفیتهای مشهد برای توسعه شاخه های علمی، تجاری و پزشکی تاتارستان بهره گیریم.
جمهوری تاتارستان با مساحت 68 هزار کیلومترمربع و حدود چهار میلیون نفر جمعیت در بخش اروپایی فدراسیون روسیه و فاصله 800 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد. هواپیماسازی، هلیکوپترسازی، خودروسازی، چوب، ماشین سازی و فولاد، پزشکی و داروسازی، نفت و گاز، شیمیایی، غذایی، تولید ابزار، الکترونیک، اپتیک و کشتی سازی عمده ترین صنایع فعال در این جمهوری وابسته به فدراسیون روسیه هستند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.