مدیر کمیته امداد تربت حیدریه روز شنبه در آیین بهره برداری از این طرح خودکفایی گفت: برای راه اندازی پنل ها اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 820 میلیون ریال هزینه شده و 34 خانواده تحت پوشش به خود کفایی رسیدند.
عباس ترکمانی افزود: برای هر خانواده مددجو 230 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه مشارکت از محل منابع بانکی (150 میلیون ریال) و نیز منابع داخلی قرض الحسنه کمیته امداد (80 میلیون ریال) هزینه شده است.
در این طرح پس از نصب پنل و ورود انرژی برق تولیدی به مدار، ماهیانه حدود 10 میلیون ریال به حساب خانوار مجری طرح واریز و یک سوم آن به عنوان اقساط وام کسر می شود.
وی گفت: این اقدام در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش صورت گرفته است.
ترکمانی با بیان اینکه با توجه به استقبال مددجویان از طرح ها، برای سال آینده 120 طرح در سطح شهرستان شناسایی و به استان اعلام شده است، افزود: اجرای این پروژه ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد دارای طرح آموزش لازم داده شده است.
وی تصریح کرد: اکنون 17 هزار مددجو در قالب 9 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد تربت حیدریه هستند و امیدواریم با رویکرد جدید در بحث خودکفایی و توانمندسازی این میزان کاهش یابد.
امروز همچنین بازارچه نوروزی محصولات خودکفایی مددجویان کمیته امداد در پارک پرستار و طرح پرورش زالو در مجتمع غدیر صبح امروز با حضور مسئولان محلی و استانی به بهره برداری رسید.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.