حمیدرضا صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متهم یک قطعه هوبره شکار کرده بود که با شکایت این اداره، دادگاه حکم به تحمل 2 سال حبس تعزیری برای وی با احتساب ایام بازداشت قبلی داد.
وی اظهار کرد: دادگاه به سبب نداشتن سابقه کیفری و ندامت متهم مجازات نامبرده را به مدت یکسال به تعلیق درمی آورد که در این مدت ضمن حسن رفتار، ملزم به ساخت 4 آبشخور برای حیوانات با تعیین مکان آن از سوی محیط زیست و کاشت 10 اصل نهال و نگهداری آن با نظارت اداره محیط زیست است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار با تقدیر از دستگاه قضا به دلیل صدور احکام جایگزین، اظهار کرد: این مجازات ها در بسیاری از موارد بازدارنده تر بوده و در ترویج فرهنگ محیط زیست نقش بسزایی داشته است.
چندی پیش دادگاهی در شهرستان جغتای نیز یک شکارچی متخلف را به ساخت یک مستند از حیات وحش و تهیه یک فیلم با موضوع علت شکار غیرمجاز، و همدست وی نیز با توجه به سابقه شغلی به انجام 270 ساعت خدمات عمومی رایگان به عنوان تاسیساتی و لوله کشی در انجام تعمیرات سامانه های گرمایشی مدارس جغتای محکوم شد.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.