به گزارش ایرنا از شب گذشته حرم مطهر و خیابان های منتهی به آن آذین بندی شده بود و تلالو نور چراغ ها به همراه نورافشانی که در آسمان شهر امام رضا (ع) به چشم می خورد، مشهد را چون روز روشن کرده بود.
پس از اذان مغرب و عشا به یمن شب میلاد یاس نبوی، نقاره های حرم مطهر رضوی چندین بار نواختند و این میلاد خجسته را بشارت دادند و بامداد امروز نیز نقاره ها غریو شادمانی را در شهر گستردند.
صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی غرق نور و شادمانی است، بوی عطر گلاب و عود در صحن و سرای آستان گسترده شده و مشام جان را نوازش می دهد، عطر گلهایی که زینت بخش جای جای حرم شده، چشم نوازی می کند.
در هر گوشه از آستان مطهر رضوی زائران و مجاوران گرد هم آمدند تا عرض ارادتی به ساحت مقدس آن امام همام داشته و ولادت مادر ایشان را تبریک گویند، همه پهنه حرم مملو از زائر و مجاور است، امروز زنان مهمان ویژه امام رضا (ع) هستند و از خوان متبرک ثامن الائمه متنعم می شوند.
جشن محوری شب میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) در رواق امام خمینی (ره) با حضور پرشور زائران و مجاوران برگزار شد. مدیحه سرایان به شعرخوانی و مولودی خوانی پرداخته و فضا را مملو از عطر معنویت کردند.
سخنران جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در این مراسم گفت: ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا(س) وسیع است که تنها در سایه تأمل و ژرف‌ اندیشی می ‏توان به جوانب گسترده شخصیتی آن حضرت پی برد.
حجت الاسلام محمدعلی عزیزی افزود: مطالعه و تحقیق پیرامون محورهای معنوی و الهی، علم و دانش و مبارزات سیاسی و اجتماعی آن حضرت ما را در رسیدن به هدف و پیدا کردن راه سعادت رهنمون می سازد.
وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) درمبانی اعتقادی، اخلاق، حقوق، فقه مطالب فراوانی را فرمودند و آموزش دادند، لذا ما موظفیم به این بانو اقتدا کنیم و از آموزه هایشان پیروی کنیم.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.