علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: کمبودهای تجهیزاتی و امکاناتی بویژه در بخش راه و حمل و نقل تا حد امکان باید از دستگاههای دولتی تامین شود و اگر نیاز بود از ظرفیت نیروهای نظامی مانند سپاه و ارتش همچون سالهای گذشته استفاده شود تا خللی در ارائه خدمات به زائران بارگاه رضوی ایجاد نشود.
وی هدف اصلی ستاد خدمات سفر را ایجاد رفاه، امنیت و آرامش برای مسافران و مجاوران حرم مطهر رضوی دانست و گفت: باید بتوان از آغاز حرکت زائران خدمات را به آنان ارائه داد که برای این مهم می توان از فضای مجازی بهره گرفت و امسال شهرداری اقدامات مناسبی را در این خصوص برنامه ریزی کرده است .
رشیدیان به ایجاد توقفگاه برای 30 هزار خودرو در مشهد اشاره کرد و گفت: نقطه کانونی خدمات شهر مشهد است اما باید از مبادی ورودی استان همه دستگاهها بویژه فرمانداری ها به ارائه خدمت و اطلاع رسانی، توجه کافی مبذول دارند.
وی استمرار رانندگی در مسافتهای زیاد را موجب بالا رفتن خطر تصادفات جاده ای عنوان کرد و گفت: سفر تنها رسیدن به مقصد نیست، حرکت در مسیر نیز جزیی از سفر است و می تواند علاوه بر ثبت خاطرات شیرین برای مسافران، موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات شود.
استاندار خطاب به مدیران متولی سفر استان تاکید کرد: در مسیرهای طولانی و فاقد امکانات رفاهی برای استراحت رانندگان، باید تا آغاز نوروز چندین ایستگاه موقتی برای استراحت مسافران تامین و تجهیز شود.
وی همچنین گفت: از مسئولان محلی و فرمانداران دیگر شهرهای استان درخواست داریم از فرصت تردد 18 میلیون مسافر در جاده های استان استفاده کرده و با معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود به جذب گردشگر در شهرهای مسیر سفر بپردازند. عبور زائران از کنار اماکن تاریخی و فرهنگی همجوار مسیر و عدم جذب این مسافران نشان دهنده ضعف فرمانداران است.
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال جاری در بخش آمار تلفات رانندگی در مقایسه با سال گذشته تنها در مسیرهای روستایی و واژگونی خودرو افزایش داشته ایم که همین 2 عامل آمار کل تلفات جاده ای استان را افزایش داده است .
رشیدیان افزود: آسفالت شدن جاده های روستایی و نزدیکی آنها به مزارع و منازل مسکونی موجب بالا رفتن آمار تلفات جاده ای شده است که مقرر شد دهیاران در نقش همیار پلیس راهور، با کمک جوانان مستعد و آموزش دیده روستایی آمادگی های لازم را کسب کنند تا در زمان بروز حوادث به کمک دستگاههای متولی ترافیکی، راهداری و امدادی شتافته و در کاهش تلفات جاده های روستایی نقش ایفا کنند.
استاندار خراسان رضوی همچنین از شهرداری مشهد به دلیل تامین توقفگاه خودرو در بافت تخریب شده اطراف حرم مطهر رضوی تشکر کرد و خواستار انتشار روزنامه ای در ایام تعطیلات نوروزی، برای اطلاع رسانی به زائران و گردشگران توسط این نهاد شد.
5132/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.