مسئوول برگزاری همایش تلاش برای شناسایی و معرفی زنان موفق خطه مرزی شرق خراسان رضوی و معرفی جایگاه آنان در توسعه و پیشرفت منطقه را از مهمترین اهداف آن اعلام کرد.
آیدا عصمتی افزود: کانون فرهنگی بانوی مرزنشین با تمرکز و محوریت مطالبات حوزه زنان مرزنشین در شهرستانهای تربت جام، باخرز، خواف و تایباد با اهداف دیگر همچون ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه زنان، تحکیم بنیان خانواده، بهبود و ارتقاء سطح فرهنگ خانواده، بصیرت افزایی در مسائل روز و آگاهسازی زنان از حقوق مدنی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: این کانون مختص زنان شهرنشین نیست بلکه می کوشد حضور زنان توانمند را در جامعه تسهیل کند و محدودیتها را بکاهد و حتی دورترین نقاط در هر منطقه را پوشش دهد.
امام جمعه موقت تایباد نیز در این همایش گفت: بانوان زیربنای پایه های اخلاقی را در یک جامعه رقم می زنند و با استفاده از پایگاه اجتماعی مختلف نقشهای گوناگون را عهده دار می شوند که در نهایت منجر به عدالت خواهد شد.
حجت الاسلام مرتضی محدثی افزود: بانوان ایران اسلامی به واسطه تلاش و همت خویش در صحنه های مختلف خوش درخشیده و همواره در همه میادین و عرصه ها با توان و اقتدار ظاهر شده اند.
وی ادامه داد: شهرستان تایباد از ظرفیتهای بالایی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار است بنابراین می تواند فرصت و بسترهای لازم را برای حضور بیشتر زنان این منطقه در حوزه های مختلف فراهم کرد.
امام جمعه اهل سنت تایباد هم گفت: اگر یک زن در راه شناخت حقوق و وظایفی که بر عهده دارد مستحکم باشد و بتواند رسالتی که را بر دوش دارد به درستی انجام دهد بدون شک نقش بسزایی در جامعه امروزی ایفاء کرده است.
مولوی غلام نبی توکلی افزود: زنان در انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز نقش محوری دارند که در پیشبرد اهداف نظام و دولت در عرصه های علمی،اجتماعی و تربیتی بی بدلیل است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحولات فکری فراوانی در زنان ایجاد کرد و اعتماد به نقش خودباوری را به آنان بازگرداند و جامعه امروز ایران مفتخر است که بانوان در تمام زمینه های علمی، امور اجرایی و مسند تصمیم گیری کلان کشور حضوری فعال دارند.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.