رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این همایش گفت: امسال در حوزه بازرگانی خارجی استان راهبردهای حفظ و توسعه بازارهای هدف و گسترش بازارهای جدید مدنظر قرار گرفته است.
راضیه علیرضایی افزود: همایش کنونی نیز با هدف تبادل اطلاعات لازم برای تجارت با کشور ایتالیا برگزار شده و بدین ترتیب پیش از اینکه هیاتهای تجاری از خراسان رضوی به کشورهای دیگر اعزام شوند از رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای مختلف برای تبادل اطلاعات دعوت می شود.
وی بسترسازی برای توسعه روابط تجاری با کشور ایتالیا، شناسایی بازارهای جدید و تسهیل در مبادلات بانکی را از دیگر اهداف این همایش ذکر و بیان کرد: در همین راستا تیر ماه پارسال هیاتی تجاری از خراسان رضوی به ایتالیا اعزام و پیش از آن نیز نمایشگاهی از کالاهای ایرانی در میلان ایتالیا برگزار شد.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: 4.3 درصد از کل صادرات ایران متعلق به خراسان رضوی است که نسبت به میانگین کشوری رقم پایینی به ویژه در حوزه کشورهای اروپایی می باشد.
محمدعلی امیرفخریان افزود: ارزش کل صادرات ایران طی 10 ماه گذشته امسال 314میلیون دلار بود که سه میلیون دلار آن مختص خراسان رضوی می باشد و این حجم نیز سهم یک درصدی از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
وی مهمترین اقلام صادراتی خراسان رضوی را به ایتالیا شامل آهن و فولاد، پوست خام و دباغی شده حیوانات، کود اوره، کفپوش و زعفران ذکر و بیان کرد: در این مدت 1،1 میلیارد دلار کالا از ایتالیا به ایران وارد شده که چهار میلیون دلار از این میزان متعلق به خراسان رضوی با سهم 35 صدم درصد است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عمده اقلام وارداتی از ایتالیا به ایران را نیز شامل قطعات آسانسور، مکملهای دارویی، قطعات موتور صنعتی و قالب بندی ذکر و بیان کرد: در بحث تجارت با ایتالیا راهبردهای خاصی در حوزه مواد غذایی، خشکبار، زعفران، پسته، مصنوعات فلزی، نساجی، حیوانات زنده، پشم، کرک و پوست دباغی دنبال می شود.
محمد راضی رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا نیز در این همایش پیرامون شرایط و موقعیت تجارت با ایتالیا، ظرفیتهای وارداتی و صادراتی آن، وضعیت مبادلات بانکی دو کشور و تنظیم قراردادهای تجاری توضیحات فنی و تخصصی ارائه کرد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.