محسن هاشمی پنجشنبه شب در حاشیه مراسم پایانی نشست هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تحقیق و تفحص زمانی لازم است که نتوان از یک سازمان یا شهرداری اطلاعات مورد نیاز را بدست آورد و یا یک شهردار در ارائه اطلاعات همکاری نکند و یا پاسخهایش قانع کننده نباشد.
وی در خصوص استعفای شهردار تهران نیز گفت: این مباحث شایعات فضای مجازی است و نمی توان بر شایعات تکیه کرد. ما هم تاکنون چیزی از شهردار تهران مبنی بر استعفا دریافت نکرده ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری هم گفت: این موضوع اخیرا کلید خورده و قرار است عملکرد 12 سال اخیر همشهری بررسی شود و مسیر خود را طی می کند.

* بررسی وضعیت نیروی انسانی شهرداری تهران
رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران هم در خصوص وضعیت نیروی انسانی دوره پیشین شورای شهر گفت: چند روز قبل رئیس شورای شهر تهران در نامه ای به شهردار تهران درخواست کرد مصوبه شورای شهر در دوره چهارم اجرا شود.
سیدحسن رسولی افزود: شورای شهر دوره چهارم تهران در تبصره چهارم طرح برنامه دوم که تا پایان سال 97 معتبر است و ما نیز به عنوان بودجه بالادستی الزام داریم، با توجه به وضع نامناسب ساختار نیروی انسانی، شهردار و سایرسطوح مدیریتی را موظف کرده که در مدیریت منابع انسانی ستاد، مناطق، شرکتها، موسسات و سازمانها سالانه به میزان چهار درصد سقف نیروهای انسانی شاغل را کاهش دهد. این امر در مورد کارکنان رسمی از طریق بازخرید و بازنشستگی و در مورد کارکنان قراردادی از طریق نظام ارزشیابی عملکرد است.
وی ادامه داد: رئیس شورای شهر تهران در اجرای این بند از برنامه توسعه شهر و در اجرای وظایف نظارتی شورا، از شهردار تقاضا کرده است البته با توجه به اینکه درحوزه ساختار سازمانی و حوزه انسانی شهرداری تهران وضع مناسب نداریم برای سال آینده این مورد از چهار درصد به 6 درصد افزایش می یابد.
نشست اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور شامل مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تهران، اهواز، تبریز و کرج به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.