محمدعلی نبی پور روز پنجشنبه در همایش فناوری اطلاعات و کسب و کارهای مجازی افزود: بدنبال معضل خشکسالی حدود 20 سال گذشته مهاجرت از مناطق روستایی به مناطق شهری و از این شهرستان به دیگر نقاط افزایش یافته است. با توجه به ظرفیتهای خاص گردشگری گناباد و نقش فناوری اطلاعات باید کسب و کارهای اینترنتی در حوزه گردشگری این شهرستان افزایش یابد.
وی گفت: با توجه به معضلات اقلیمی و تبعات خشکسالی توجه به بخش گردشگری در مهمترین اولویت برای رونق اقتصادی گناباد قرار دارد و لزوم بهره گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات برای ثبات و ماندگاری و افزایش اشتغال مردم و از جمله جوانان در این منطقه ضروری است.
فرماندار گناباد افزود: برای نیل به این هدف در وهله نخست باید ظرفیتهای گردشگری را با بهره گیری از ظرفیتهای فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی به گردشگران و مسافران معرفی کرد.
وی تدوین سند راهبردی در حوزه اشتغال و کارآفرینی با محوریت فناوری اطلاعات را ضرروی توصیف و بیان کرد: باید در چارچوب این قبیل همایشها و فعالیتهای علمی به این مهم عنایت کرد. دانشگاهها و مراکز آموزش عالی نیز باید به کارآفرینی توجه بیشتر داشته باشند.
همایش فناوری اطلاعات و کسب وکارهای مجازی با هدف تبیین فعالیتها و معرفی مشاغل وابسته این بخش به متقاضیان و دانشجویان و ارتباط بین دانشگاه و جامعه برای دستیابی به این هدف برگزار شد. مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.