آیت الله محمد هادی عبد خدایی دوشنبه شب در ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) افزود: صفوف نماز جماعت و حجاب و عفاف 2 نشانه عظمت انقلاب اسلامی است و دشمن همواره قصد ضربه زدن به آنها بویژه از طریق ترویج بی حجابی را دارد.
وی حجاب و عفاف را از ویژگی های بارز حضرت فاطمه (س) دانست و اظهار کرد: زنان مسلمان که الگویشان حضرت زهرا (س) است، باید حجاب را رعایت و از منکر بی حجابی جلوگیری کنند.
وی گفت: در زمان رژیم پهلوی که آموختن علم با بی حجابی تلفیق شده بود، خانواده های متدین ایرانی ترجیح می دادند که فرزندشان ادامه تحصیل ندهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به همین سبب تعداد دانشجویان کشور در اوایل انقلاب بسیار اندک و حدود 157 هزار نفر بود ولی اکنون بیش از چهار میلیون دانشجو داریم که بسیاری از آنان را بانوان تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: هم اکنون هزاران زن پزشک در کشور فعالیت می کنند که باعث افتخار ایران اسلامی هستند.
وی گفت: والاترین و بی نظیرترین شخصیت در بین زنان عالم، شخصیت حضرت زهرا (س) است و عبادت، تقوی، ایثار، عالم بودن و داشتن عفاف و حجاب از جمله ویژگی های بارز و ارزشمند آن حضرت است.
آیت الله عبد خدایی با اشاره به ویژگیهای شخصیتی افراد و تاثیرات منفی و مثبت آن در طول حیات آنان افزود: به طور مثال شخصیت رئیس جمهوری آمریکا باید از نظر روانشناسی سیاسی بررسی شود تا معلوم گردد چه عواملی در خلق چنین شخصیتی که بلای دنیاست، نقش داشته است.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر شخصیت امام راحل، سرشار از پاکی، درستی و صفات انسانی بود که ایشان را به این مقام رساند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.