آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ٢٢ بهمن افزود: این راهپیمایی اقتدار نظام و انقلاب را با حمایت مردمی به دشمنان نشان داد.
وی اظهار کرد: در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته گفتم بر حسب فرموده خداوند در قرآن و در آیه ١٢٠ سوره توبه، برای کسانی که در راهپیمایی قدم می گذارند عمل صالح ثبت می شود لذا بر این اساس شرکت در راهپیمایی ٢٢ بهمن عبادت است.
وی گفت: برخی سایتها و رسانه های داخلی وابسته به دشمن این مطلب را مسخره کرده و گفتند 'فلانی گفته راهپیمایی ٢٢ بهمن طبق آیه قرآن عبادت است، مگر زمان پیامبر راهپیمایی ٢٢ بهمن بوده است؟'.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شبکه بی.بی.سی نیز این مطلب را به نقل از آنها بازنشر داد و این مایه بدبختی است که انگلیس استعمارگر در بی.بی.سی مطلب رسانه داخلی را بازنشر دهد، این جریانهای سیاسی وابسته به دشمن می خواهند انقلاب را از نظام و دین جدا کنند.
وی اظهار کرد: آنها آنقدر شیطانند که خود آیه و معنای آن را نگفتند و برای رسیدن به قدرت در کشور پای همه چیز حتی انکار قرآن ایستاده اند.
وی گفت: در مصاحبه هایی که در راهپیمایی ٢٢ بهمن با مردم انجام شد، مردم از مشکلات معیشتی و زندگی شکایت داشتند اما برای حمایت از نظام به میدان آمده بودند، مردم از مدیریتهای مختلف که نتوانسته اند مشکلات آنها را حل کنند شکایت دارند اما از دینی بودن نظام حمایت می کنند.
آیت الله علم الهدی افزود: در این راهپیمایی حتی کسانی که ظاهر اسلامی نداشتند به خاطر عاطفه دینی و عشق به اهل بیت (ع) از نظام اسلامی و دینی حمایت کردند.
وی اظهار کرد: در راهپیمایی مشهد، عکس های بسیار و یکسان از رهبر معظم انقلاب در دست مردم بود که تشکل مردمی 'امر به معروف و نهی از منکر' آنها را منتشر کرده بود که این امر گواه این است که رهبری دینی و اسلامیت نظام خواسته مردم است.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالاری دینی است و نظام مردم سالاری سکولار غلط است.
امام جمعه مشهد افزود: مردم دین و رهبری دینی را در نظام قبول دارند، حال چگونه این مردم را به اصل ٥٩ قانون اساسی حواله می دهید؟
وی اظهار کرد: براساس اصل ٥٩ قانون اساسی در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با درخواست دو سوم نمایندگان مجلس به آرای عمومی مراجعه می شود.
وی گفت: اصل ٥٩ قانون اساسی را به رخ مردم می کشانند و رفراندوم اعلام می کنند و این در حالی است که طبق اصل ٥٧ قانون اساسی، قوای مجریه، مقننه و قضائیه زیر نظر ولایت فقیه فعالیت می کنند.
امام جمعه مشهد افزود: رهبری و ولایت فقیه تمام عقده ها و گره های سردرگم نظام در سیاست داخلی و خارجی را حل می کند و می گشاید، حال شما مردم را به اصل ٥٩ قانون اساسی و رفراندوم حواله می دهید؟
وی اظهار کرد: حواله دادن مردم به رفراندوم زمانی را تداعی می کند که مردم به جای مردم سالاری دینی طرفدار مردم سالاری سکولار باشند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ فاطمیون در اول اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: این راهپیمایی که از میدان شهدای مشهد به سوی حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد نمایش عظیم دیگری از عشق و وابستگی مردم به اهل بیت (ع) خواهد بود.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.