افشین تحفه گر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 22 فیلم جشنواره فیلم فجر در هفت سالن و چهار سینمای مشهد اکران شد که نسبت به دوره های پیشین بی سابقه بود.
وی با بیان اینکه این فیلمها در چهار سالن پردیس سینمایی اطلس، هویزه، آفریقا و شهید اصغرزاده اکران شد اظهار کرد: 27 فیلم ساخته کارگردانان خراسانی هم با حضور عوامل اجرایی این فیلمها در این جشنواره به نمایش در آمد.
وی گفت: استقبال تماشاگران به حدی بود که با باز شدن فروش اینترنتی هر سانس، در کمتر از 30 تا چهل دقیقه تمام بلیط های برخی سانسها به فروش می رسید.
تحفه گر افزود: برگزاری جلسات نقد، کارگاه، نمایشگاه عکس و برنامه های زنده تلویزیونی از جمله برنامه های جانبی پانزدهمین جشنواره فیلم فجر امسال در مشهد بود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در بخش سودای سیمرغ این جشنواره، مشهد با 96 اکران در ردیف اول و بعد از آن شیراز با 60 و یزد، البرز و سمنان هر کدام با 36 اکران در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
وی گفت: حضور عوامل هشت فیلم سینمایی فیلم فجر از جمله هنرمندانی مانند ابراهیم حاتمی کیا، رضا عطاران، داریوش ارجمند، نیما اقلیما از نکات قابل توجه در پانزدهیمن جشنواره فیلم فجر مشهد بود.
تحفه گر افزود: یکی دیگر از کارهایی که به مناسبت فیلم فجر امسال در مشهد برگزار شد، صعود کوهنوردان سینما دوست مشهد به قله چهار هزار و 50 متری تفتان در استان سیستان و بلوچستان بود که به نشانه جایگاه رفیع سینمای خراسان در روز 21 بهمن انجام شد.
جشنواره فیلم فجر از 13 تا 22 بهمن در مشهد برگزار شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.