معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور در این مراسم گفت: با همت مدیریت شهری روزهای پرکار و پرباری در سال آینده پیش رو داریم و این برنامه ها نوید اتفاقات امید بخش برای شهروندان است.
سعید شیبانی افزود: انتظارات شهری، استانی، ملی و بین المللی که از نیشابور می رود نیازمند ایجاد هر چه سریعتر زیرساختهای لازم است و بخش جذب سرمایه گذاری باید بسترهای لازم را برای سرمایه گذاری شناسایی و فراهم کند.
شهردار نیشابور نیز در مراسم بهره برداری از 13 طرح عمرانی و خدماتی شهرداری این شهر گفت: نیشابور اولین شهر خارج از حوزه کلانشهرهاست که به سیستم کنترل سرعت مجهز گردیده و به مرکز کنترل کشور متصل شده است.
علی نجفی با اشاره به بهره برداری از دوربین های کنترل سرعت در 12 نقطه شهر نیشابور افزود: برای راه اندازی این سیستم هفت میلیارد ریال هزینه شده و طی راه اندازی آزمایشی آن در یکی از محورهای شهری میزان تخلفات از 35 درصد به یک درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این سیستم با شهروندانی که در هفته 2 بار و در ماه پنج بار یا بیشتر مرتکب تخلف رانندگی شوند، از طریق تماس تلفنی تذکر داده می شود.
وی همچنین با اشاره به بهره برداری از 13 طرح عمرانی و خدمات شهری با هزینه 110 میلیارد و 900 میلیون ریال گفت: این طرحها شامل بهره برداری از بوستان وحدت در منطقه کم برخوردار نیشابور، بهسازی چند خیابان، زیرسازی و آسفالت معابر، بهسازی کنار گذر شمالی بولوار امام رضا (ع)، کفپوش آیلند کمربندی 76 متری، ایجاد و توسعه فضای سبز در نقاط مختلف شهر، بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، راه اندازی درمانگاه شهرداری و تعویض مخازن زباله گالوانیزه می باشد.

*بهره برداری از 75 طرح مدیریت برق نیشابور
رئیس اداره برق شهرستان نیشابور نیز گفت: در اجرای برنامه از فجر تا فجر 75 طرح مدیریت برق این شهرستان با هزینه 112میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
جلال بهشتیان افزود: این طرح ها شامل شبکه روشنایی معابر به طول 15 کیلومتر، شبکه فشار متوسط و ضعیف به طول 62 کیلومتر، نصب ترانس به تعداد 65 دستگاه، نصب تجهیزات هوشمند برای افزایش اطمینان شبکه فشار متوسط و اصلاح شبکه های فرسوده به طول 65 کیلومتر است.

* بهره برداری از هفت واحد مسکن روستایی مددجویان
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیشابور نیز گفت: به مناسبت دهه فجر هفت واحد مسکن روستایی مدد جویان زیرپوشش این نهاد امروز با حضور نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
هادی محمدیان افزود: این واحدها هر یک به مساحت 85 متر مربع در روستاهای حسین آباد جنگل، جنداب، فوشنجان، کاریزک کال، گرینه، سرچاه و شهر درود ساخته شده اند.
وی اظهار کرد: برای ساخت هر یک از این واحدها 70 تا 100 میلیون ریال وام بلا عوض از سوی کمیته امداد، 150 تا 180 میلیون ریال وام از طریق بنیاد مسکن پرداخت شده و مابقی هزینه از محل آورده مددجو تامین شده است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.