سیدجواد حسینی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کلات افزود: یکی از مولفه های سیاسی حاکم بر ایران کم انگاری، بدانگاری و تمرکز بر عنصر انکار بر عنصر ایجاب است. متاسفانه در بیان دستاوردها دچار بدانگاری و کم انگاری هستیم.
وی ادامه داد: برای شناخت چالشها حتما باید چاره اندیشی کرد اما دستاوردها را نیز باید به مردم معرفی نمود. نورافکن باشیم مشکلات جامعه را دقیق ببینیم و برای رفع آنها برنامه داشته باشیم و دستاوردها را نیز درست بتابانیم.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اصلی ترین شعار انقلاب است و دستاوردهای انقلاب نیز با این شعار سنجیده می شوند.
وی افزود: نظام علم سنجی دنیا هم اینک جمهوری اسلامی ایران را هفدهمین قدرت علمی دنیا می داند. این در حالی است که ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر علمی رتبه 52 جهان را داشت ولی هم اکنون در جایگاه هفدهم کشورهای جهان ایستاده ایم.
حسینی ادامه داد: در زمینه سرعت رشد علم و تولیدات علمی نیز براساس سنجش نظام جهانی، ایران رتبه نخست دنیا را دارد. در جراحی قلب کودکان نیز رتبه نخست، در پیوند اعضا رتبه سوم و در ساخت داروهای بیماریهای خاص نیز جزو 10 کشور برتر جهان هستیم. در شاخص امید به زندگی نیز از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 20 سال امید به زندگی در ایران رشد کرده و همچنین در چارچوب برنامه تحول نظام سلامت سهم پرداخت مردم در امور درمانی و سلامت از بالای 60 درصد به زیر هشت درصد کاهش یافته است.
وی گفت: در شاخص نابرابری عدالت اجتماعی هم طبق سنجش نظام بین المللی، نابرابریها در ایران از کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و مکزیک کمتر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهار کرد: تا پایان امسال 15 هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی در این استان افتتاح می شود. طی برنامه ششم توسعه نیز در 25 هزار روستای کشور با 130 هزار میلیارد ریال اعتبار طرحهای اشتغالزایی اجرا می شود که 2 هزار روستا از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است. این امر تحول بزرگی در عرصه اشتغالزایی می باشد.
وی به کاهش 13.2 درصدی طلاق در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: در زمینه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته ولی متاسفانه همیشه گفته می شود آمار معتادان و آسیبهای اجتماعی رو به افزایش است اما از اقدامات صورت گرفته مطلبی بیان نمی شود. در چارچوب برنامه ششم توسعه کاهش 25 درصدی آسیبهای اجتماعی هدفگذاری شده است.
حسینی همچنین گفت: امسال 3 هزار و 416 پروژه در خراسان رضوی به ارزش 75 هزار میلیارد ریال بهره برداری شده که نسبت به پارسال 42 درصد بیشتر است.
وی در ادامه اظهار کرد: ظرف چهار سال اخیر در شهرستان کلات نیز 50 پروژه عمرانی، زیربنایی، اقتصادی و رفاهی به ارزش هزار و 870 میلیارد ریال بهره برداری شده و هم اینک 50 پروژه دیگر به ارزش 740 میلیارد ریال نیز در دست اجراست.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در فاصله 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاویت 68 روستا دارد. 27 هزار نفر از جمهیت این شهرستان مرزی ساکن روستاها هستند. کلات از سمت شمال و شرق هم مرز با جمهوری ترکمنستان است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.