جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم سامانه سیستم رانش شفت متحرک 1800 اسب دریایی را پیشرفته ترین نسل از سیستم‌ های رانش تندرو دریایی دانست و گفت: این سیستم با تکیه بر توان علمی و فنی متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و با توان 100 درصد داخلی طراحی و ساخته شده است.
سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده افزود: طراحی و ساخت این سامانه بر اساس نیاز نیروهای مسلح برای دستیابی به سرعت های بالاتر، افزایش قابلیت مانور شناورها و افزایش راندمان رانش در سرعت های مختلف انجام شده است.
وی استفاده از فولادهای ضد زنگ با استحکام بسیار، نصب سریع و آسان، افزایش سرعت شناور نسبت به سیستم های مشابه، کاهش هزینه سوخت مصرفی، قابلیت مانور در آبهای کم عمق و افزایش انعطاف پذیری را از مهمترین مزایای این سیستم برشمرد.
وی اظهار کرد: مهمترین قابلیت این سامانه مجهز بودن به سیستم هدایت خودکار است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با طراحی این سامانه به فناوری‌ های طراحی سیستم ‌های رانش متحرک، تحلیل دینامیکی پروانه های سطح رو، انتقال گشتاور و تراست در حین تغییرات جهت نیروی اعمالی فناوری دست یافته‌ ایم.
وی افزود: متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع همچنین موفق به دستیابی به قابلیت طراحی و ساخت سیستم ‌های رانش متحرک از 450 تا 3500 اسب بخار شده اند.
وی همچنین با اشاره به طراحی و ساخت سیستم حفاظت کاتدی جریان تزریقی با قابلیت های ویژه برای شناورها توسط سازمان صنایع دریایی اظهار کرد: این دستگاه راه حل هوشمندانه و سیستم کاملاً دیجیتال در حفاظت از بدنه و تمام اجزای مغروق شناور است.
سردار تقی زاده با بیان اینکه این سیستم قابلیت تنظیم در انواع محیط های دریایی و ایجاد حفاظت مناسب از سازه را دارد گفت: از قابلیت ‌های ویژه سیستم حفاظت کاتدی، مانیتورینگ حفاظت کاتدی به همراه جعبه سیاه اطلاعات حفاظت کاتدی شناور است.
وی افزود: طراحی و ساخت سیستم های حفاظت کاتدی تزریقی برای انواع شناورهای نظامی و تجاری کشور، امکان صادرات سیستم های حفاظت کاتدی جریان تزریقی، قطع وابستگی خارجی در تامین سیستم های حفاظت کاتدی جریان تزریقی و جلوگیری از خروج ارز، از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.