محمدجواد آذری جهرمی که همزمان با دهه فجر برای افتتاح طرحهای مخابراتی به مشهد سفر کرده روز دوشنبه با حضور در نشست شورای اسلامی این شهر، افزود: یکی از فضاهای مهم برای توسعه کسب و کارهای نوین، حوزه شهر هوشمند و پروژه های تعریف شده برای آن می باشد لذا نقش شهرداریها و تصمیمات شورای شهر در توسعه اقتصاد بازار مهم است.
وی ادامه داد: در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش حاکمیت و پارلمان شهری توانمند کردن کسب و کارهای دیجیتالی است و علاوه بر شاخص دسترسی به پهنای باند، تعداد خانه های هوشمند موجود در شهر از شاخص های توسعه آی.سی.تی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شورای شهر مشهد می تواند با مطالعه، کار کارشناسی دقیق و محقق کردن شهر هوشمند کمک بزرگی به حل مشکلات شهری، توسعه اقتصاد دیجیتال، افزایش رفاه و توسعه اشتغال داشته باشد.
وی افزود: کلانشهر زائرپذیر مشهد از حوزه هایی است که با هوشمندسازی شهری بسیاری از مشکلاتش حل می شود.
آذر جهرمی همچنین بر تعامل نظام صنفی یارانه ای خراسان رضوی و سازمان فاوای شهرداری مشهد برای توسعه کسب و کار اینترنتی تاکید و بیان کرد: توسعه فناوریهای نوین و شهر هوشمند نیازمند توسعه زیرساختهای ارتباطی و فیبر نوری است.
وی ادامه داد: هم اکنون پوشش کامل خدمات ارتباطی در سطح مشهد و خراسان رضوی وجود دارد و به لحاظ ارتباطات تلفن همراه و شبکه بی سیم در این شهر پیشرفتهای خوبی صورت گرفته و مققر شده این پوشش تا 27 اردیبشهت سال آتی به حد ممتاز برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه ارتباطات ثابت در کشور و مشهد عقب ماندگیهایی وجود دارد که رفع آنها نیازمند همکاری شهرداری است. ساختمانهای بزرگ تجاری باید به شبکه و زیرساختهای فیبر نوری متصل شوند و توانمندیهای شهرداری در اختیار شبکه ملی ارتباطات قرار گیرد. در زمینه توسعه کسب وکار دیجیتال، شبکه ارتباطات و زیرساختهای فیبر نوری آمادگی همکاری با شهرداری و شورای شهر مشهد را داریم.
وی در خصوص ساماندهی دکلهای مخابراتی نیز گفت: از عقد قرارداد مستقل هر اپراتور با شهرداری استقبال نمی کنیم و اپراتورها باید با ایجاد کنسرسیوم به ساماندهی برسند. همچنین در سامانه حمل و نقل شهری نگرانیهایی بین کسب و کار سنتی و نوین وجود دارد لذا نقش حاکمیتی شهرداری را در این حوزه به رسمیت می شناسیم. در این خصوص باید مدلی طراحی شود که مانعی برای کسب و کار جدید ایجاد نشود.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.