حجت الاسلام رسول منتجب نیا روز یکشنبه در نشست 'بررسی وضعیت کنونی نظام در قیاس با آرمانهای اولیه' در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه سال 42 رژیم شاه اعتراضها را سرکوب کرد اما این اعتراض ها آتش زیر خاکستر ماند افزود: وقتی کار به جایی برسد که حکومت قابل اصلاح نباشد، تنها راه، انقلاب است.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت آگاهانه و شجاعانه مردم با رهبر و ایدئولوژی خاص بود که با عنایت الهی به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه ظرف نظام، قانون اساسی است که ساختار را تعریف کرده و مظروف آن هم خواست و اراده مردم است گفت: به فرموده امام خمینی (ره) مردم صاحب نظام هستند و نظام مال مردم است.
حجت الاسلام منتجب نیا افزود: طی 39 سال گذشته بطور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار شده و مردم رای داده اند و شرکت در انتخابات هم به معنی تایید نظام است اما با این همه، نظام اسلامی به اصلاح نیاز دارد.
وی اظهار کرد: هیچیک از مسئولان نیز از دایره نقد و پاسخگویی نباید خارج باشند زیرا پیامبر اسلام (ص) و ائمه (ع) نیز با مردم مشورت می کردند و اگر مردم در مواردی نظری داشتند با آنان در میان می گذاشتند.
وی گفت: در جامعه ‌ای که اسلام می ‌پسندد، مردم باید نقد کنند و مسئولان نیز باید نقد پذیر باشند و حفظ نظام تنها با شعار به سرانجام نمی رسد.
این فعال سیاسی افزود: در نظام اسلامی باید با مظاهر فساد و سوء استفاده از بیت ‌المال مقابله جدی انجام شود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.