به گزارش ایرنا، احمد علی موهبتی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از درمانگاه الغدیر تربت حیدریه افزود: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی باید در پیوند با این موضوع مهم، تدبیری بیاندیشند.
وی در ادامه از طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهمترین برنامه های موفق سلامت کشور در چند سال اخیر یاد کرد و گفت: طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و با شعار 'پرداخت کمتر از جیب مردم'، از 15 اردیبهشت سال 93 در کشور به اجرا درآمده و تاکنون حداقل دستاوردش افزایش امید به زندگی در بین مردم ایران بوده است.
موهبتی افزود: هر چند دولت هنوز در تحقق خواسته های مردم راه های درازی را باید بپیماید، اما شایسته است هم مردم و هم منتقدان دولت، کلاه خویش را قاضی کنند و به جای آنکه هی بگویند انقلاب برای ما چه کرد، از خود سوال کنند ما برای این انقلاب و این نظام که عرت و سربلندی برای ما به ارمغان آورده است، چه کرده ایم؟
وی گفت: انقلاب رژیمی را سرنگون کرد که آخرین پادشاه آن در یادداشت های خود به مادرش از اینکه آمریکا هواپیماهایش را بدون اجازه وی از فرودگاه تهران بر می دارد و در جنگ ویتنام به کار می گیرد، دلتنگ بوده و حتی نمی تواند لب به اعتراض بگشاید.
مدیر درمانگاه الغدیر نیز با بیان اینکه ویژگی شاخص این مرکز درمانی آن است که مراجعان بی بضاعت را بواسطه محدودیت های مالی نامید نمی کند، گفت: درمانگاه در زمینی به مساحت 600 متر در 2 طبق بنا شده و با صرف 20 میلیارد ریال اعتبار برای 20 نفر کادر درمان و اداری اشتغال ایجاد کرده است.
محمود یعقوبی افزود: هر چند درمانگاه خدمات درمانی عمومی ارایه می کند، اما خدمات دیگری چون فیزیوتراپی، خدمات تخصصی دندانپزشکی اطفال، فتوتراپی نوزادان، زنان و زایمان و پانسمان های تخصصی نیز ارایه می شود.
در دهه مبارک فجر امسال امسال 78 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 440 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.