امام جمعه مه ولات شنبه شب در این یادواره گفت: سیستم دفاعی اسلام جهاد است و خداوند تبارک وتعالی در قرآن و مولی علی (ع) در روایات بسیار درباره شهادت می فرمایند: « فان الجهاد باب من ابواب الجنه» جهاد دری از درهای بهشت است. «فتح الله لخاصة اولیائه» این در را خدا برای اولیاء خاصش باز دوستان خاصش گذاشته است.
حجت الاسلام محمد علی میری گفت: این جهاد که سیستم دفاعی اسلام بر آن متکی، نتیجه آن شهادت است.
وی گفت: شهادت بالاترین مقامی است که انسان می تواند کسب کند و بالاتر از هر خوبی؛ خوبی است تا اینکه انسان مقتول راه خدا شود و وقتی کسی درراه خدا شهید شد بالادست ندارد.
رییس شورای شهر فیض آباد درحاشیه این یادواره به خبرنگار ایرنا گفت:سردار شهید محمدرضا یوسفیان از همان دوران نوجوانی که همانند دیگر نوجوانان میهن اسلامی مان در خانواده‌ای مذهبی تربیت شده بود و علاقه خاصی به ائمه اطهار داشت.
غلامرضا عزار گفت: این شهید دوران تحصیلی به ویژه در سال‌های اوج انقلاب اسلامی با پیگیری سخنرانی های حضرت امام(ره) نقشی بسزایی در روشنگری جامعه خویش داشت و از پایه گذاران راهپیمایی های دوران انقلاب در شهر فیض آباد بود.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جان خویش را در طبق اخلاص نهاده و برای دفاع از آرمانهای امام(ره) و انقلاب در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذاشت و سرانجام با آرزوی دیرینه اش که همان شهادت در راه خدا بود نائل شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی نیز در گفت وگو باخبرنگار ایرنا گفت: معنویت وجمهوریت اساس انقلاب اسلامی است ومردم در تمامی صحنه ها از اول حضور داشتند و جنگ را حضور گسترده مردمی مدیریت کرد.
حجت الاسلام عباسعلی فاطمی گفت: معنویت امام باعث ایجاد انگیزه در بین طبقات مردم شد وامام باعث آقایی مردم شد و روح عزت در بین مردم دمید وامام در تمام صحنه ها به مردم تکیه کرد.
وی گفت:امام بر دل ها حکومت می کرد و امروز نیز باید به جوان ها اعتماد کرد و جوان ها می توانند تحول در جامعه ایجاد کنند لذا مهمترین عامل حفظ جوانی اینست و با محبت نسل جوان را جذب کنیم ومهمترین برنامه دشمن ناامید کردن جوانان ومردم هست.
یادواره سردار یوسفیان با سخنرانی راوی جنگ علی رضا دلبریان وحاج احمد حق جو هم رزم شهید درمصلی نماز جمعه شهر فیض آباد برگزار شد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.