به گزارش ایرنا ابوالفضل مکرمی فر، پنجشنبه در نشست هم اندیشی بهره برداران و مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: اجرا و پیاده سازی این طرح از مهمترین دغدغه های کنونی در حوزه گردشگری استان است.
وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری استان با 2 چالش جدی رو به رو است، بیان کرد: پوشش اتحادیه هتلداران و انجمن دفاتر خدمات گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی و نیز مالیات بر ارزش افزوده، به دلیل عدم رونق کسب و کار در این بخش، نیازمند تجدید نظر از سوی مسئولان است.
وی با بیان اینکه متاسفانه توازنی در ساخت واحدهای اقامتی کلانشهر مشهد وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این که صنعت اقامت قبل از صنعتی بودن یک حرفه تلقی می شود اما متاسفانه اقامت از حرفه بودن خارج شد و صرفا نگاه صنعتی به این بخش وجود دارد.
مکرمی فر گفت: ورود خانه مسافرها و دستگاه های دولتی در حوزه اقامت منجر به عدم حرفه ای بودن صنعت اقامت در شهر شده بنابراین این وضعیت باید در چهارچوب شیوه نامه مشخصی مدیریت شود.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: هم اینک آمار واحدهای اقامتی رسمی استان 929 واحد با ظرفیت بیش از 90 هزار تخت و در بخش خانه مسافرها، 586 واحد با ظرفیت 26 هزار و 695 تخت است.
وی شمار دفاتر خدمات مسافرتی استان را نیز 321 دفتر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 271 دفتر در مشهد و 60 دفتر در شهرستان ها فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال به صورت میانگین 46 درصد ظرفیت رسمی اقامتی استان تکمیل شده است، افزود: هم اکنون این رقم بین 20 تا 30 درصد برآورد می شود.
وی ادامه داد: میزان ورود گردشگران به استان سالانه 23 میلیون و 212 هزار و 993 نفر است که از این تعداد 13 میلیون و 666 هزار نفر با وسایل شخصی، بیش از نیم میلیون نفر از طریق فرودگاه و راه آهن و بقیه از طریق ناوگان های عمومی خودروی وارد استان شده اند.
مکرمی فر گفت: اشتغال صنعت گردشگری در کلانشهر مشهد معادل 35 هزار و 779 نفر به صورت مستقیم است.
جلسه هم اندیشی با بهره برداران و مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هتل پردیسان برگزار شد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.