دکتر علی اصغر مولوی روز شنبه در این مراسم افزود: موضوع این تفاهم نامه، همکاری های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، پژوهشی و توسعه روابط علمی برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری است.
وی اظهار کرد: بر مبنای این تفاهم نامه، زمینه تبادل اعضای هیات علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق، تدریس و یا تبادل نظر میان دانشگاهها فراهم شده است.
مولوی افزود: همچنین تسهیلات لازم برای تبادل استادان بین این مراکز آموزشی به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در این دانشگاهها فراهم می شود.
سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری گفت: برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و انجام طرح های تحقیقاتی مشترک و تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مورد توافق برای ادامه تحصیل بر اساس مقررات جاری 2 کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقاتی، پایان نامه های دانشجویی و نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری با هدف ارتقای علمی استادان دانشگاه حکیم و 2 دانشگاه کشور افغانستان در سطح کارشناسی ارشد و دکتری صورت می گیرد.
مولوی افزود: مدت اعتبار این یادداشت تفاهم 2 سال است که در پایان برای دوره های بعدی قابل تجدید است و هر یک از دو طرف برای اعلام فسخ و یا تجدید آن باید مراتب را به طور کتبی، 6 ماه قبل از اتمام زمان تعیین شده، به طرف مقابل اعلام کنند.
وی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری برای دیپلماسی علم و فناوری، ارتباط بین المللی با دیگر کشورهای جهان را در دستور کار قرار داده است و پیش از این نیز چهار تفاهم نامه بین المللی با دانشگاههای لیون فرانسه، تورین ایتالیا و هرات افغانستان منعقد کرده بود.
رئیس دانشگاه سید جمال الدین افغانی(اسدآبادی) نیز در این آیین گفت: 2 کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان، به لحاظ زبانی، دینی و فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستند و با این تفاهم نامه های علمی، ارتباط بین نخبگان 2 کشور ایجاد می شود.
استاد میراحمد حامد با اشاره به اینکه با امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه سید جمال الدین افغانی(اسدآبادی) و حکیم سبزواری تبادل استاد و دانشجو افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری از دانشگاههای مهم در شرق ایران است که امکانات خوبی در زمینه تجهیزات، آزمایشگاه و کتابخانه دارد.
دانشگاه حکیم سبزواری جزو 22 دانشگاه محور کشور است که با 10 دانشکده و حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی و 139 کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتراست.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.